snart mor til 3 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Kjenner jeg blir litt usikker nå... ser gang på gang her inne samt hører ute i hverdagen om stakkars henne og henne som har en unge som ikke sover gjennom natten,må amme så så ofte om dagen og slikt... skjønner ikke det helt jeg.. sist gang var det amming hver tredje time hele døgnet.. etter hver ammeøkt om dagen samt en gang for natten måtte jeg i tillegg pumpe etter ammingen. det vil da si at jeg ammet/pumpet ca 1,5-2 timer i strekk før jeg hadde en time "pause" om dagen for så å påen igjen... søvnmessig lå jeg vanligvis på 5-6 timers nattesøvn.. (sov under deler av ammingen om natten..måtte det for å klare det hele..) om dagen klarte jeg rett og slett ikke å sove når ungen sov fordi at det var da man virkelig skulle prøve å få gjort noe.. begynner bare å lure litt på hva som egentlig er normalt??hehe... skal sies at grunnen til at det var så viktig med at det var nøyaktig hver tredje time var fordi at guttungen ikke la på seg nok. gikk vel rundt de tre første månedene med amming hver tredje time.. hadde på ingen som helst slags måte problem med hvordan døgnet var lagt opp og stortrivdes..merkelig hvor lite søvn man egentlig kan trenge..hehe.. trodde dette var normalt jeg...er det ikke det??
Gjest Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Hmmm, vet ikke helt, men har hørt om alt fra annenhver til hver fjerde, på dagtid.
Ville Vera Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 På svangerskapskurset sa de 5-8 ganger om dagen i starten.
snart mor til 3 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 takk :-) huff..er litt vanskelig å vite alt til tider ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Et nyfødt barn skal ha mat 8-12 ganger i døgnet den første måneden. Det stod det i skrivet fra sykehuset og det informasjonen da jeg fødte for noen uker siden.
1, 2, 3!!! Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Jenta mi, på nå 4 år, tok bare det ene brystet om gangen, så hun ville ha mat annen hver time. Litt slitsomt innimellom, da de fleste sier at en skal amme hver 3-4 time, men det ble en rutine for oss, og jeg ammet i 7,5 mnd. Stolt over da, da førstemann hadde såpass med gulsott, og ikke tok brystet i det hele tatt. Pumpet meg i 10 dager, men så var det tomt... =( Håper jeg får til å amme denne gangen også, da det er mye mer praktisk. Har alltid maten med meg, og slipper å leite etter mikro hvis jeg skal noen plass! Og best for barnet, så klart! (Ikke at MME er galt, nei!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå