frøet76 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Noen som vet om det er sant at man ikke kjenner så mange symtomer når man er gravid og får urinveisinf.? Jeg var omtrent kronisk angrepet av urinveisinf, før jeg ble gravid. Inntil nå i graviditeten har jeg ikke hatt det(tror jeg)- Det er nå jeg lurer:- Kan man ha det uten å kjenne det så mye? (Pleide å ha veldig vondt de gangene før som jeg hadde det.) De sier det ikke er bra å gå med ubehandlet urinveisinf i graviditeten. Plages med hodepine- kan det være en smh? Ellers er jo murringer i magen et tegn også på dette, stygg lukt av urinen, og faktisk også kvalme. Det hadde jeg alltid i forb. med utbrudd. Alt dette har jeg til tider nå, men det kan selvsagt også skyldes hormoner. Tror jeg skal ringe legen i morgen og be om å bli fulgt opp regelmessig. Legen sa jeg måtte kutte ut tranebærkapslene også, så nå har jeg ikke de å hjelpe meg med. Noen som har hatt uvi under svangerskapet? Hvordan forløp det?
scoobydo Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 hei... har kje hatt UVI under svangerskap men har lest at man fort ikke har de "vanlige" symptomene og at det derfor er vanskeligere å oppdage... det finnes tester mn kan kjøpe på apoteket og ta hjemme... så slipper du å lure på om du har det eller ikke
Sunnybeach4gull :) Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Hei :-) Jeg er også mye plaget med uvi, men jeg kjenner symptomene (tisse glassbråt) selv om jeg er gravid! Fikk du ikke lov å ta tranebærkapsler???? Jeg fikk beskjed om å bruke de??
mosegrisen Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Sa legen at du skulle kutte ut med tranebærkapsler?? Sa han noe om hvorfor? Det virker nemlig som veldig mange leger sier at man kan bruke dette i svangerskap om man er mye plaget med UVI, og andre medisiner må kuttes ut. Det eneste er visst det at man ikke skal bruke Cran Max fordi den inneholder bucco ekstrakt som man tror kan føre til abort i store mengder. Syns du skal ta å ringe legen din igjen og spørre om hvorfor han fraråder tranebær eller evt ringe legevakt og spørre der. Jeg bruker iallfall tranebær når jeg kjenner plagene komme sigende, også bruker jeg endel c-vitamin sammen med dem. Men prøv å ikke drikke/spise mye søte ting fro da kan det bli værre:p Lykke til:)
opsi fødeklar Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg har hatt uvi i alle tre svangerskapene mine og uten symptomer. Faren er jo at babyen blir født for tidlig med ubehandlet uvi. Send opp en urinprøve å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå