Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hva kjennetegner en dysmatur baby? Betyr det liten for alderen, eller uutviklet? Finner ikke så mye om akkurat nøyaktig hva som er "galt" med babyer som er dysmatur..... Hva slags vansker kan en dysmatur babye ha? *grønn*
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 søk etter det på nettet da...eller spør JM di..
Nordlyspar♥ Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 her står det om dysmatur.. http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/ tema/komplikasjoner_for_barnet_under_f_dselen/ avvik_i_modenhet_dysmatur
Gjest Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Dersom babyen er dysmatur er den liten for vekst og har et avvik i modenheten. mange barn født etter termin kan være dysmature, fordi de ikke har fått opptimal nøring på slutten av svangerskapet. Men også premature og terminfødte barn kan være dysmature. Gutten min ble født i uke 34 og var dysmatur. Han var 1585 gram da han kom til verden.
Dizzie_mortil3 Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Min datter ble født til termin (6 dager over termindato), veide 3100 og var likevel dysmatur. Hovedfaren ved dette er at det ekstra fettlaget som babyen skal tære på mens melkeproduksjonen tar seg opp, er allerede brukt opp på slutten av svangerskapet. Dermed kan det få for lite næring, få lavt blodsukker og i verste fall krampeanfall og hjerneskade. Det skjer nok med de færreste, men jeg måtte kjempe for å få målt blodsukker på min lille tynne slappe baby, og da det endelig ble målt og var temmelig lavt, ble det jammen fart i personalet!....da fikk hun MME og sukkervann til hun klarte å suge og spise selv. De helt små med veldig lav fødselsvekt (som din med 1585 gram) har litt økt risiko for ADHD mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå