Gå til innhold

Hoppe-av-i-svingen- metoden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mensen er forsinket.. Har dere peiling? Trodde egentli dette var ganske safe? Kanskje ikke? Noen som vet? Erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er omtrent like safe som å la være å hoppe av det:p

*flire*

Skrevet

Absolutt ikke safe nei, mannen kan sende ut endel "fortropper" uten å merke det selv før han kommer skikkelig.

Skrevet

*klør seg i hodet og lurer på om mange kan ha vært borte fra undervisningen når det var forplantningslære*

Skrevet

Vell.. Jonas , 2 år , er et bevis på at det ikke er så veeeldig sikkert:)

Skrevet

at folk kan tro at det er en safe prevensjon er meg uforstående... det kan dryppe sæd før selve utløsningen. ei venninne av meg har en 12 år gammel "hopp-av-i-svingen" sønn...

Skrevet

Safe??????!!!!! Er den mest usikre metoden etter "ikke-hoppe-av-i-svingen"!

Skrevet

He he, trodde du det var en prevensjonsmetode? Uff. Det er ikke en god en hvertfall.

Skrevet

safe er den ikke!!! Tror jeg leste et sted at 20 % av de som praktiserer denne metoden blir gravide innen en viss tid.. Uansett så kommer det jo helt an på hvor gpd kontroll din kjære har. I tilegg kan det faktisk komme litt sperm ut før selve ejakulasjonen. Vi praktiserte denne en periode i fjor siden vi ombestemte oss ang prøvingen og ville vente noen mnd til vi hadde giftet oss. Men sitter nå her med stor mage og skal settes igang på Riksen neste torsdag! :-)

Skrevet

*strekker ut lanken og hjelper håper34 med kløinga*

Skrevet

Hohoho... Ble litt nervøs nå... Forplantningslære ja... Kan kanskje ha sovna=) Oops...

Skrevet

Var liksom ikke helt klar for neste enda...med tanke på skole og slikt... Må nok ta en test for å bare bli sikker. Hvor tidlig kan disse testene vise?

Skrevet

Testene sies å vise sikkert fra den dagen du forventet å få mensen.

Lykke til!

Skrevet

Fantastisk.

Man bør ikke pule før man har fått med seg bruksanvisninga for forplantningsorganene sine.

Skrevet

hehe

den sovinga i timen er skummel altså:-)

Skrevet

HI..

Du tuller med oss nå??

Til og med ungdommene på klubben ( de er 13, ja 13 ÅR) vet at å hoppe av i svingen IKKE er en type prevensjon.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt kontakt med ungdomsskolen og fortalt at du gikk glipp av en time!

Skrevet

mmmmmmmmm

*liker å bli klødd*

Skrevet

Gratulerer med bejbi, og lykke til med fødsel forresten =)

Skrevet

Tja..har ei snupe på 2 1/2år so sover søtt i etasjen over her....så "safe" var den..hehehe....helt greit hvis det ikke er så "nøye" om man blir gravid eller ei..

Skrevet

hehehe

gode forslag fra pila og HKH!

Skrevet

Jeg og mannen min har brukt den i årevis uten å bli gravide. Men nå bruker vi den metoden fordi jeg ikke er så fan av de forskjellige prevansjonene og fordi det absolutt ikke gjør noe om jeg skulle bli gravid:)

Men så krevde det 6 måneder intens humping før jeg ble gravid med datteren våres da (ikke det at det er så lenge altså), så jeg er kanskje ikke av typen som blir gravid bare jeg ser på et mannebein:)

Skrevet

Ugla..

Her virket det faktisk som om det ikke passet

"Var liksom ikke helt klar for neste enda...med tanke på skole og slikt... "

Skrevet

Her har den metoden funka i årevis! Det kommer vel helt an på hvor mye kontroll mannen har!

Fordelen er at når vi ønsker oss et barn til, er det bare å la det stå til en gang=0)

Skrevet

Det kommer aldeles ikke an på mannens kontroll. Du kan fint bli gravid ved samleie uten at han får utløsning i deg. Om dere har benyttet dere av metoden kan dette ha med flaks, regelmessige eggløsninger, dårlig fertilitet etc. å gjøre - men kontrollavhengig er det altså ikke, selv om det selvsagt ikke hjelper på om han ikke kan holde seg.

Er ikke dette barnelærdom? Til og med jeg veit det, liksom ...

Skrevet

Vi har vel hatt flaks i alle de åra da....

Men det er nok sant det du sier at det handler om regelmessig syklus, for jeg har blitt gravid på omtrent første forsøk alle gangene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...