Gå til innhold

jeg liker ikke mobbing jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så vet dere det...

jeg blir trist og sint og redd av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Føles så vanskelig å få gjort noe med også.... de som holder på med mobbing bare "glipper" unna som sleipe såpestykker.....

Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Det er så lett å si etterpå "Jeg mente jo ikke noe med det, det var bare en spøk". Heia de kampanjene barna utsettes for som sier at alle har ansvar hvis de ser på mobbing uten å si ifra.

Skrevet

Ikke jeg heller, det er slemt og ødeleggende!

Og jeg har vært på "begge sider av gjerdet". Kjipt begge deler....

Skrevet

ja snulder, du har rett.... de slipper unna som sleipe såpestykker... og det som skremmer meg mest, og som gjør at jeg vil rope høyt er når mobberne smiler pent, og slipper unna med å være snill og god med "de andre". Er man snill nok med et visst antall mennesker, så kan man behandle andre som dritt i lang, lang tid uten at det blir gjort noe med.

Skrevet

Nei, hvem liker vel mobbing?

Men ikke spesielt hyggelig å bli kalt en mobber heller...

Skrevet

Dette er et tema som engasjerer meg veldig!

Jeg synes det er helt forferdelig at noen barn får ture frem som de vil på skolen, sfo, på skoleveien osv. Selv i klasserommet foregår det regelrett mobbing av barn. Politikerne snakker så varmt om mobbefri skoler, men vi ser jo at det "sklir" ut nå som nyhetsverdien har blitt lunken..

Noen skoler er flinke og tar tak, mens andre stikker hodet i sanden og "ser" ikke problemet.

Jeg tenker med skrekk og gru hvis min sønn skulle bli en mobber, eller ennå verre, bli mobbet.

Ofte tror jeg det er svikt i hjemmet, hvis dette skulle bli et gjentagende problem, hvis barnet mobber mener jeg.

Nei huff, håper jeg aldri kommer opp i en situasjon der en mamma kommer til meg for å fortelle meg at min sønn plager andre barn.

Skrevet

Mobbing er desverre et stort problem mange steder,og ofte foregår det i skjul,og mobbeofferet står alene med dette.

Rapporter viser at så mange som 5% av arbeidstakere i Norge er daglig utsatt for dette.

Heldigvis har flere og flere skoler fått øynene opp for Olweus-programmet som viser seg å ha god effekt på dette.

Får håpe økonomi stopper skolene ellers til å søke denne hjelpen.

Det må være ufattelig vondt å være vitne til at ens kjære blir plaget på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...