Gå til innhold

Hva har barna deres med i matpakka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er favoritten?

Her har vesla (2 snart 3 år) ofte med seg middagsrester. Det er mest populært. Ellers har hun med pizzasnurrer av og til eller omelett med diverse godt (har laget nå med poteter, skinke, paprika og vårløk). Når hun har brød i matpakka kommer nesten alt hjem igjen. Men hun har det også av og til da... :-)

Greit å få tips hva andre putter i matpakkene :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips til deg, for jenta mi elsker grovt brød. Så her sender jeg med henne stort sett grovt brød med kokt skinke og agurk, ost og paprika og leverpostei med purreløk. Ikke spennende i det hele tatt, men hun spiser opp rubbel og bit , så da har jeg ingen planer om å forandre på det=)

Skrevet

Her går det stort sett i brødmat altså..

Skrevet

småen får 1 børdmåltid, med frukt/yoghurt i barnehagen av meg og 1 måltid med midagsrester eller middagsglass.

han er heller ikke spesielt glad i brød, men jeg nekter og gå med på at han skal spise middag til alle døgnets måltider ;-)

Skrevet

Vi sender med våre barn dette i matpakken:

- Enten 2 skiver grovt brød, eller en skive brød og et knekkebrød (grovt) med enten leverpostei,prim,kaviar,gul/brunost eller makrell i tomat.

- 1 kokt egg til hver

- En halv frukt hver til frokosten(enten eple,pære eller appelsin. Det varierer). De får også frukt i barnehagen ut på ettermiddagen.

- En yoghurt hver

-På fredagene får dem også en sånn mini rosineske siom fredagskos etter frokosten.

Skrevet

her får gullet all mat i barnehagen:o)

men ellers hørtes det jo innmari godt ut det du sender med da:o)

flere tips? hmm

pastaskruer med forskjellig tilbehør

pannekaker

horn med ost og skinke

pai

piroger

fiskepinner,fiskekaker eller fiskepudding

stekt karbonade

snitzel

Skrevet

sender innimellom med middagsrester, men alltid brød (enten polar havre eller sabeltann), yoghurt og frukt. noen ganger potetkake med litt smør. Før pleide jeg å sende med ham en boks med blanding av tomater, skinkebiter, agurkbiter, falukorvbiter, babybelbiter o.l....men han ble litt lei etter en stund, så da tar vi en pause med det :)

Skrevet

I matboksen her er det som regel:

Tre skiver brød med diverse pålegg.

1 frukt

1 yougerth/fruktbeger

1 tørt knekkebrød (hun tror det er kjeks *hehe*)

1 boks med middagsrester el.

Dette er til frokost, lunsj og litt ekstra til frukten på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg skulle gjerne bare sendt med brødskiver. Men hun ganske så tynn så vi vil jo at hun skal få i seg mat. Tror forresten hun etter hvert blir lei middag/varm mat. Og da blir det brødskriver her også. Takk for tips! :-)

Skrevet

Brød med brunost, smøreost, salami eller trønderfår og en yoghurt. I tillegg har han en pakke med havregryn stående i bhg (etter at flere av de andre fikk dette i bhg)

Skrevet

Så flinke dere er med matpakke da=) mini får all mat i barnehagen han. men dere som sender med middagsrester, hva sender dere med da?

Skrevet

Middagsrester kan være alt mulig. Har vi igjen rester fra middagen legger jeg det rett i boksen til vesla. Ikke supper, men alt annet går. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...