Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg bare gi ham det? I begynnelsen var det ikke sånn. Tenker at det kanskje er økedag eller noe, men føler jeg sitter framme meed brystet hele tiden.

Er redd han blir vant til dette og vil "kreve" dette.Skal man sette noe grenser og la babyen skrike eller gi med en gang de vil ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....dette hørtes kjent ut. satt i 10 timer i strekk en gang husker jeg, jeg var så sliten. han blir ikke vant med pupp hver time nei, jo større han blir jo mer klarer han å ta for seg og da blir det 3-4 time igjen. synes jeg holdt på slik i ukesvis, spes på kveldstid! jeg orket ikke skrik, og ga pupp heeeeleeee tia, veldig slitsomt, men ble veldig kos når han ble større

Skrevet

La babyen få spise, den er jo liten ennå. Jeg la min til brystet så mye hun ville i starten, etterhvert så rettet det seg automatiskt opp til hver tredje time. Vi holdt nå på sånn i 2 måneder kansje. De spiser myyyye/ofte i starten, de er jo vandt til mat hele tiden inne i magen. Bra for produksjonen. Det er slitsomt, men sånn er det. Det går over og det blir orden på dette også snart. Nå er det du, babyen og puppen som betyr noe. Kjøp en dvd serie eller noe du kan se på=)

"Tipser" Sopranos=)

Hell og lykke!

Skrevet

Sånn var min og på den alderen, det går gradvis lenger og lenger mellom måltidene. Tror ikke det blir noe hyggelig for hverken deg eller babyen hvis du ikke gir han mat når han ber om det.

Skrevet

Det er nok helt vanlig. Her var det også noen dager hvor jeg syns jeg satt konstant og ammet, men så ble det mer "pause" imellom igjen. Tror ikke du greier å skjemme bort gullet med det, og har hørt at babyer ikke skjønner grenser før de er rundt 6 mnd. Hvis du ikke gir pupp tror jeg det vil resultere i mer skriking, dessverre. Jeg har gitt hver gang lille venn har villet ha mat, og angrer ikke på det i dag! Hun har slitt meg litt ut i perioder, men har alltid falt tilbake til mønster hvor hun har spist sjeldnere igjen. Er 6 mnd nå og sover fra 7 til 8 med en til to nattpupper. Deilig :)

Skrevet

Helt vanlig det:=)

Skrevet

jeg har en fin bok å anbefale; gro nylanders "mamma for første gang".. hun tar opp alt sånnt på en så fin måte,den er nærmest en bibel! ;)

gi pupp!! så ofte og så lenge babyen vil! det er babyens måte å gi signal til puppene at nå produseres ikke nok ;) så går det seg til..hold ut,det er sååå verdt det!

husk; det er bare denne tiden med denne babyen, det går så fort! =) (snufs..) ;)

Skrevet

Signerer jeg også.. :)

Husker jeg holdt på å bli gal når han var 2-3 uker gammel, han hang i puppen konstant.. Etter jeg hadde sittet på dag 3 fra 4 på ettermiddagen til sent i 12 tia på kvelden sa jeg til samboer når han kom med en sulten sønn; NEI, det kan ikke være mat igjen. Han får ikke mat nå igjen! Det må jo sies at det tok 2 sekund før jeg skjønte det var drøyt ;) men jeg var så sliten.. Etter en uke innså jeg at starten bruker man MYE tid på amming i starten, og da gikk det greit. Nå er han 7 uker og vi koser oss faktisk under amming, selv om det fortsatt er ofte. Det er deilig å amme, i spisepausene pludrer vi sammen. Så det blir bedre! Det er bare å kommer over den verste kneika, og han blir ikke "vant" med å spise konstant ;) hehe, det trodde jeg også :)

Skrevet

Men jeg ga smokken til jenta mi da hun var 3 dager gl pga hun brukte puppen min som en...jeg hadde allerede da mye melk.

Skrevet

Ååå, slik var / er tuppa mi og! Hun er 10 uker nå å hadde det vært opp til henne hadde hun ligget ved puppen hele tiden. Hun slipper ikke puppen når hun er ferdig, da fortsetter hun å kosesuge så jeg må ta henne vekk fra puppen når jeg ser hun ikke svelger lenger!=) Når hun var så liten som din fikk hun pupp når hun ville ha, la babyen din styre amminga, den vil ha pupp så ofte for å sikre melkeproduskjonen din, også har den så liten magesekke enda og morsmelka er veldig lettfordøyelig så de blir fort sulten igjen. Også trenger de masse nærhet og mammakos!(",)

Men jeg ble veldig sliten i perioder da jeg følte jeg satt fremme med puppen heeele tiden, og jeg ble veldig sår men man må tenke at dette er bare en periode, det blir rutiner på det etterhvert. Jenta mi skal fortsatt ha pupp veldig ofte, særlig på kvelden men nå får hun ikke kosesuge så mye lenger, jeg tar henne vekk når hun ikke svelger lenger og gir henne smokk isteden!

Mitt råd er: La babyen styre amminga, ikke se på klokka og kos dere. Gratulerer med gullet forresten og lykke til.

Skrevet

Ja det syns jeg du skal! Helt vanlig at babyen vil ha så ofte pupp når han er så liten. Prøv å slappe av mens du ammer, les i en bok/blad osv. og trøst deg med at du hvertfall kan det. Etterhvert blir de jo mer opptatt av boken så da går ikke det, hihi. Det er uansett ikke lenge til det blir mindre og mindre amming.

Skrevet

Heisann..Er egentlig selv for at barnet skal regulere ammebehovet men jeg synes at hver time hele døgnet høres i overkant av hva som er normalt.Greit med enkelte økedøgn og på kveldstid når vi har mindre melk. Men hvis du føler at ammingen går greit, at babyen tømmer brystene dine hver gang du ammer på dagtid og fremdeles bare skriker etter pupp så vil jeg nok anbefale å introdusere smokk/tutt. Skal ikke ha dårlig samvittighet for det.Ønsker deg lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...