Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Siden andregangsfødende ofte ikke opplever at hodet fester seg, siden bekkenet deres er blitt litt større etter første fødsel, lurer jeg på om førstegangsfødende som ikke opplever at hodet fester seg før fødsel kan ha større bekken enn de hodet fester seg på tidlig? Oj, lang setning, noen som hang med? Er i uke 40, førstegangsfødende og lurer fælt på dette...
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 lurer litt på det eg også.. eg venter nr tre og han hadde allerede festet seg i uke 33...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Hodet har ikke festet seg hos meg (uke 38+5). Jordmor kommenterer at det kan være fordi jeg har stort bekken. Men uheldigvis har jeg vært i en ulykke og hatt en skade på bekkenet, så det er litt skjevt og litt små mål...Så ikke tilfelle for meg. Men jordmor sa også at på noen fester ikke hodet seg før riene begynner... Gjorde kanskje ikke saken lettere men, Ordner seg på en eller annen måte tilsutt uansett =)
volvo-mamma Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 mange ganger når leger og jormødre snakker om at hode har festet seg mener de at hode sitter godt nede i bekkenet og jeg vil tro at om babyen har "lite" hode eller mor har stort - bredt bekken så vil det føles mindre ut som om at babyen har festet seg- om dere kjønner ?
Bobine Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg har fått vite at det er 2 hovedgrunner til at hodet fester seg sent: *At bekkenet er stort/hodet lite (for stor plass) *At bekkenet er lite/hodet stort (for liten plass, krever mer kraft å trykke hodet nedi på en måte) Er førstegangs selv, 38 + 2, og hodet er ikke festet. Hun har for vane å snu seg helt rundt 1-2 ganger i uka enda, men har hittil hatt hodet ned når vi har vært på kontroll. Mamma hadde ikke festa hode før riene begynte med noen av ungene sine. Jeg krysser fingrene for at jeg har hennes romslige bekken og at vannet ikke finner på å gå før riene er i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå