Gå til innhold

Fetaost??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste fetaost i salaten til middag, var det veldig dumt? Mener å ha hørt noe om oster, men tenkte ikke over dette da.. Selvfølgelig var dette en av de få måltidene jeg ikke kastet opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en ost de ikke anbefaler gravide ål spise, men det går sikkert bra. Gå inn på www.matportalen.no, der finner du mye nyttig informasjon.

Skrevet

Jeg følte meg litt teit igår. Var så innmari kvalm, og hadde lyst på salte ritz kjeks. Skrev det på handlelappen, og da fikk jeg lyst på brie-ost også.

Mannen min kom hjem, og jeg hadde lyst til å hive i meg, men han hadde ikke kjøpt noe brie-ost. Det kan man vist ikke spise når man er gravid ifølge han.

Jeg må si jeg ble overrasket over at han visste det, og ikke jeg da men...

Så jeg vil gjerne oppdateres på hvilke oster som ikke kan spises, og hva jeg kan spise jeg og.

Skrevet

Det finnes en del fetaoster som er laget av pasturisert melk, og de må jo være trygge å spise. Det hadde jeg til middag i dag. Deilig.....

Skrevet

Fetaost debatten har vært oppe på disse sidene flere ganger. Og konklusjonen har alltid vært at Fetaost er helt ok.

Skrevet

På denne adressen finner du mye informasjon om hva gravide bør være forsiktige. http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide

Fetaost, f.eks. fra Arla, er laget av pasteurisert melk og det skal derfor være trygt å spise det som gravid. So don't worry :)

Skrevet

Takk for alle svar!!!

Skrevet

Den siden der er jo super, spesielt nå, men også generelt. Har aldri hørt om den jeg. Men der kan man jo få råd og tips om sund og god mat.

Og jeg fant ut at mannen min hadde rett ang. brieost, pga at den kan inneholde listeria. je je

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...