Lykkeliten123 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Kjøper dere vippestol med vibrasjon? Synes noen av disse stolene blir litt store.... Husker jeg dro rundt overalt i huset med vippestolen til sønnen min,men det er noen år siden og jeg kan ikke huske at utvalget var så stort. Mye virker fancy men jeg er litt i tvil om at funksjonene er nødvendige. På en annen side kan det kanskje være beroligende for et trøtt barn med vibrasjonene som er i disse nye stolene. Kanskje også smertelindrende for barn med magevondter?? Hva synes dere? For og imot? Er det mye "gimmick" ved disse stolene eller har de en reell funksjon? Hva velger dere?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Leger,jm,fysioterapaut og manueltarapaut ber oss jo om å kaste vippestolen langt ut av huset,da dette kan ødelegge barnets rygg,så det er kanskje ikke så lurt å kjøpe hverken med eller uten vibrasjon,hvis de da ikke kan legges helt ned i liggende stilling.
Lykkeliten123 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Mange kan legges ned i ryggen og kan brukes fra 6 ukers alder. Og alt med måte, selvfølgelig. Vippestolene kan man jo bruke ganske så lenge og er veldig praktiske når man begynner å gi barnet grøt.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Vi har begge deler, den med vibrasjon ble lite brukt, selv om babyen hadde kolikk. Var en stol man ligger mer enn man sitter, så ingen fare for ryggskader. Babybjørn vippestolen er brukt mye, og er fortsatt i bruk. Er 3 rygginstillinger, lett å ta av og vaske trekket i tillegg til at den kan gynges lett med foten. Det var en viktigste funksjonen for oss. Skulle jeg valgt 1 stol hadde jeg uten tvil kjøpt en Babybjørn vippestol.
*bubbs* Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Signerer mamma tiL 1stor,1Liten+1spire Jeg ser ikke poenget i å kjøpe noe som er bevist å ikke være bra for den lille.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Det er veldig delte meninger om dette temaet da. Vår fysioterapeut frarådet 2 ting, gåstol og hoppehuske. Vippestol er helt ok så lenge den ikke gir belastning på ryggen og hoftene til babyen.
snart mor til 3 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 vibrasjon i vippestol vil jeg nok helt klart holde meg unna.. er en ting om man skulle få et barn som er veldig plaget med kollikk og slikt,men til et normalt barn så vil jeg tro det har for stor negativ risiko.. hva er vel ikke værre enn å ha et barn som er avhengig av bevegelse for å klare å slappe av? ser så mange venner som plages med at de enten må ta ungen i bilen,slå på vibrering på vippestol, sitte å vugge med vognen eller liknende for å få ungen til å sove. De er vanedyr..og akkurat den vanen ønsker jeg ikke for ungene mine...det er jo å skyte seg selv i leggen... om man ikke har andre valg pga medisinske årsaker så greit... men om det er av ren latskap for å få barnet raskere i søvn så skjønner jeg det overhodet ikke..det er en selv det går ut over til syvende og sist...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå