Gå til innhold

Lurer på ang. permisjonspeng....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 30.juli og har jobbet fullt fram til nå. Jeg jobber bare ekstra-vakter men har heldigvis fått jobbet fullt:) Har jeg opparbeidet meg perm.peng nå?

Er fortsatt frisk, og det går helt greit på jobben:) men er redd jeg plutseli får plager slik att jeg ikke orker å jobbe.. derfor er det greit å vite om jeg har jobbet "nok" for å få perm.peng...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe minst 50 prosent stilling i minst seks av de siste ti mnd før permisjonen for å tjene opp retten til å få permisjonspenger. Så den er du vel innenfor.

Men samtidig er det hvor mye du jobber den dagen du går ut i permisjon som avgjør _hvor mye_ du får i permisjonspenger (evt når du går ut i sykemelding - grunnlaget er det samme, men sykemelding gjelder også som opptjeningstid).

Er visst noe med at en kan kreve å få lagt til grunn de seks beste av de ti siste månedene, men det fikk jeg i forrige permisjon opplyst at bare gjaldt arbeidsledige.

Og i tillegg må du ha jobbet minst 75% i minst seks av de siste ti mnd for at pappaen skal få fulle permisjonsrettigheter.

Hvis det ser ut som at det blir mindre jobb på deg framover, går det faktisk an å ta ut permisjon fra tre måneder før termin. Men ta en telefon/send en mail til NAV hvis du er usikker på hvordan du står.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...