♥ Snøblomst ♥ Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Noen av dere som har barnehagebarn som vet om dette er noe jeg kan spørre personalet om? Mini skal ha en dose midt på dagen og det er en skikkelig kamp å få det i han :o/
clarice_starling Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Tror det er likt over hele landet, men ihvertfall i vår barnehage får de IKKE gi innvortes medisiner. Altså ting som skal svelges, stikkpiller etc. Ikke en gang hostesaft. Tror nesespray og øyedråper er greit,,, Kan visst bare ta pinicillinen etter barnehagen, sa en lege. Det går helt fint. Om kvelden tar en jo mer, nettopp for å slippe å ta om natten, så er vel bare at det skal en viss mengde på et døgn...
prekæs Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg har spurt en gang, men de ville ikke ha ansvaret for medisinutdeling. Forståelig, egentlig. Her stakk farmor innom og ga han.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Var ikke noe problem i bhg vår.. Han har gått på antibiotika to ganger hvor de har måttet gi han i bhg..
Verbena Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Spør i barnehagen du! I våre barnehager gir de medisin midt på dagen om ungene trenger det. Mannen min har jobbet i 2 barnehager og i begge de har de gitt medisin til ungene. Men er vel varierende praksis!
Medium fikk guttebass Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Barnehagen vår har gitt guttene våre penicillin flere ganger. Null problem! Hvorfor i all verden skal de ikke være behjelpelig med det? En kur varer som regel alltdi mye lenger enn man er syk. Bare hør med personalet - jeg kan ikke tenke meg at de sier nei. )
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 3. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2008 Tusen takk for svar ) Går jo greit å gi om ettermiddagen, men da blir det knappe 3 timer mellom de siste dosene. Men det gjør vel kanskje ikke så mye?
clarice_starling Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Kanskje bare her de ikke får lov da? Har vel med nasvar å gjøre. Lurer på hvor de har den bestemmelsen fra? Kommuneoverlegen?
EinFrosk Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 VI gir medisin om foreldrene skriver ned fremgangsmåte og signerer på at vi kan gi. For uten øyedråper og nesespray krever vi at barnet har fått medisinen skrevet ut av lege, dette må være synlig på embalasjen. Dette gjelder også bla. paracett.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 3. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2008 Tusen takk for enda flere informative svar ) Jeg spør jeg! Hvis ikke får jeg gi når han kommer hjem, og satse på at det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå