AnnaRøverdatter Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Søkte om engangsstønad i uke 26 siden det er da man tidligst kan få den utbetalt. Ringte NAV fire uker etterpå for å høre hva som skjedde. En hyggelig dame tok telefonen og svarte at søknaden hadde de mottat for fire uker siden ja, men den var visst ikke behandlet, så jeg fikk ringe tilbake om noen uker igjen om jeg ikke hadde hørt noe fra dem. Javel? Fant i etterkant ut at jeg ikke hade fylt ut nok på søknaden heller, (De har ikke tatt kontakt med meg for å si i fra om dette engang.) så jeg sendte en ny søknad, riktig utfylt og med både bekreftelse på termin fra jordmor og kopi av helsekort som bekreftet hvor mange uker jeg var på vei, som første gang. Nå er det fem uker siden jeg søkte og NAV har ikke gjort noen ting, så i morgen skal jeg ringe å kjefte, for dette holder ikke! Er 31 uker på vei og har ikke fått kjøpt noe barneutstyr siden jeg er student, stressende! Hvor lang tid tok det før dere mottok engangsstønaden? De fleste jeg har lest om her tidligere har mottat den innen noen dager etter at de søkte.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Tror nok du da har vært (er) av de mere uhendige stønadssøkerne. Jeg mener nav-kontoret ditt har gjort en altfor dårlig jobb, og du kan med fordel ringe og "ta de litt fatt" ;P Men jeg vet at det er veldig store forskjeller på de ulike nav-kontorene, -noen steder behandler de disse søknadene fort, mens andre steder tar det alltid laang tid. Jeg søkte faktisk på engangsstønaden i dag (og jeg er 35 uker på vei!), og fikk beskjed om at jeg måtte regne med i alle fall 3-4 ukers behandlingstid. Syns det var lenge, siden jeg forrige gang fikk utbetalt i underkant av en uke etter at søknaden var levert. Men heldigvis har jeg ikke desperat behov for de pengene nå da, -da hadde jeg vel søkt litt tidligere også... Men håper uansett at pengene blir utbetalt snart, for de kommer godt med
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Sist jeg søkte fikk jeg dem på konto bare dager etterpå.. Dem burde hvertfall ha gitt beskjed om at det var noe som manglet på den så du kunne få fiksa det, men du veit du har krav på skriftelig grunn på hvorfor behandlingstiden tar mer en 4 uker? De har 4 uker på seg til og behandle søknader og om det tar lengre tid skal du ha en skriftelig grunn på dette så det hadde jeg krevd og fått.. Ring dem i morra og si at det er påtide noen behandler søknaden din, sååååå lang tid kan det da ikke ta når du har alt av pairer iorden.. Jeg tok bare kopi av helsekortet mitt sist jeg og sendte inn sammen med de andre papirene jeg skulle fylle ut og værre var det ikke..
Joikaboll@ Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Jeg opplevde det samme som deg, venta i nesten 5 uker. I går ringte jeg å pratet med en hyggelig dame, jeg ga henne frist på 1 uke til å få penga inn på min konto, og dem kom alt i dag, så dem klarer det dem vil. Ring å purr i morra du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå