Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Var hos doktoren min får å få ting bekreftet på tirsdag, var då 5+4. Da tok me bare blodprøver,målte blodtrykk,vekt og gjekk igjennom dette skjema som eg skal ta med kvar gang.. Han satte meg opp til ny lege time når eg er i uke 10 og sa at me då skulle ta ein underlivsundersøkelse for å sjekke størrelse på livmor osv.. EG HAR SÅ LITE LYST TIL DET... Veldig koselig og kjekk gammel lege, men har ikkje særlig lyst at han skal ned der å sjekke.... Er dette noko alle må gjere?? Veldig glad for svar:-)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Helt vanlig iallefall at de sjekker, tar ofte celleprøve også om det er lenge siden sist.
scoobydo Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 hei... har kje måtte inn til GU.. trur kje eg skal det heller... fikk beskjed med Gynokolog no denna veka at sia eg hadde hatt GU i februar i fjor og tatt celleprøve så var ikkje det nødvendig no!.. dei vil helst ikkje ta celleprøve tidlig i graviditeten... men er ikkje sikkert det er det du skal?! trudde dei sjekka str på livmor for å sjå kor langt man er på vei?!....
Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 Var det eg var redd for:-) Husker eg måtte dette då eg fekk guten min for 13 år siden, men håpa kanskje dei ikkje gjorde det nå lengre.. Blir liksom nok greier der nede om eg kjem til å bere dette fram:-) Men det er vel berre å knipe igjen augene og få det overstått, vil jo sjølvsagt få sjekke at alt er slik det skal.. Er ikkje så lenge siden eg tok celleprøve og alt det andre greiene, men det var hos kvinneleg gynekolog. Litt bedre det liksom:-) Takk for svar forresten:-)
Gjest elissa2 Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 hei:) bynner med å si gratulerer:) Det er sånn at du selv kan bestemme om du vil gjennom en underlivsundersøkelse.... De fleste legekontor har vel mer eller mindre slutta me disse undersøkelsene som rutine i forbindelse med svangerskap, med mindre det er grunnlag for at en må igjennom det, Jeg er i uke 8+2 og har allerede vært på min første kontroll. jeg måtte ikke ta noen undersøkelse..... Så du trenger ikke gjøre det om du ikke ønsker det. Lykke til:)
Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2008 Takk for det:-) Gratulere til deg og.. Var akkurat det svaret eg håpa på å få, så trur eg skal seie det til han. Skal likevel til tidlig UL, og håpa det sku holde liksom..:-) Er liksom ikkje det kjekkeste så finnes med GU:-)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Ja varierer sikkert som så mye annet avhengig av lege. Jeg hadde forresten kun innvendig ul på den tidlige kontrollen denne gangen - men fødte for kun 1 år siden sist og ble sjekka hyppig da pga komplikasjoner. På ivendig UL fikk han jo sett hvor langt jeg var på vei - dermed ikke noe poeng å kjenne. SIden du ikke har lyst kan du jo bare ta mot til deg å spørre om du kan slippe:) Om du ender opp med gyn undersøkelse får du prøve å tenke på hvor ofte han faktisk undersøker pasienter slik - garantert så ofte at han iallefall ikke tenker over det! Lykke til:)
scoobydo Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 dei sjekka jo alt på tidlig UL... iallefall gjorde ho det med meg... eggstokka, livmor osv... Så har du tatt celleprøve nylig så holder det visst nok! Lykke til
Gjest elissa2 Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 nei, det er ikke så kjekt hos GU nei.... men når du alikevell skal på tidlig UL så trenger du garantert ikke ta noen underlivsundersøkelse hos legen. Ser jo alt på UL og da finner de ut nøyaktig hvor kangt du er på vei. Dette går nok fint skal du se:) celleprøver blir tatt etter fødsel forklarte legen til meg......
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Dersom det er lenge siden du har tatt celleprøver er det anbefalt å la seg undersøke nå. Dette fordi hvis du har celleforandringer kan de progrediere i løpet av svangerskapet, og da er det jo greit å vite om det/ få behandling så tidlig som mulig. Har nettopp vært på GU selv, (Er 9+4) og det var ikke morsomt!! men det tar bare noen minutter, og det kan spare deg og spiren for problemer senere.. Men snakk med legen din og spør hva han mener. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå