Gå til innhold

Litt angst for blodpropp, noen som vet noe om det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan det kjennes ut osv, om man kan ha det en stund før man merker det.

Hatt vondt i ene beinet mitt idag uten at jeg har gjort noe utenom det vanlige i det siste. Vet at man skal være litt obs på slikt om man går på p-piller, derfor jeg spør.

Har også hørt at om man får blodpropp så kan den plutselig løsne og komme inn i hjertet og da, bang, så ligger man der dau....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir rød,hoven og varm..

Skrevet

Det er vondt, sprenger på liksom. Du blir rød, varm og hoven og det er mer vondt å holde foten ned. Smertene blir verre og verre for hver dag

Skrevet

du kan jo lese på pasienthandboka, helsenett, lommelegen el.l....

Skrevet

Hei. Kan ikke si noe om hvordan en blodpropp i beinet kjennes ut, men jeg har hatt blodpropp i lungene så jeg vet ihvertfall hvordan det kjennes ut.

Smertene kommer ofte veldig brått og plutselig.

ofte økt puls og blodtrykk, pustevansker.

Smerten jeg hadde var helt sinnsyk og det verste jeg har vært med på, men dette kan å variere litt tror jeg etter hvor proppen sitte rog hvor stor den er.

Er du i tvil så må du hvertfall oppsøke lege og ikke se det ann.

Er det folk i familien din som har hatt det så er det større sjangse (pga noen arvestoffer).

Skrevet

Tusen takk for svar! Da har jeg ikke det;)

Lurte på også om det kan være en nerve som er i klem eller noe slikt, ikke vondt hele tiden, men kommer i noen stillinger. Så var ikke så veldig redd for at det var det, men litt greit å vite hvordan det kjennes ut siden man skal være obs på slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...