ida23:) Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg ble conisert for 4 år siden og er litt spent på hva det kan ha å si for fødselen og siste del av svangerskapet mitt. Jeg er i uke 30 og er redd for for tidlig fødsel. HAr liksom ikke fått de hlet klare svarene fra jordmor, bare at jeg skal følge med på kynnere og ikke hoppe og sprette for mye. Er det vanlig å føde noe tidligere?? Noen av dere som har hørt noe om det?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg fødte ikke tidligere, men fødselen varte myyyyyyye lengre pga at arrdannelsen måtte gi etter først. Når den "klumpen" først var kommet ut kom ungen før det var gått en halv time da De sier at det er enten eller når man er conisert da. Enten får man en lang fødsel ellers blir det en styrtfødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Conisert er at man har operert vekk en del av livmorhalsen pga foandringer.
ida23:) Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Conisering er et inngrep der man fjerner vev fra livmorhalsen pga celleforandringer. Dette KAN ha betydning for fødselen i og med at livmorhalsen KAN ha blitt svakere fordi den er forkortet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg er det! Termin om 6 dager og ingen tegn til fødsel enda. De jeg kjenner som også er laseropererte der nede har ikke født for tidllig. Fastlegen min sier at det er en bekymring som henger igjen fra tiden man fysisk skar vekk celleforandringene. Ble ofte fjernet mer av livmorhalsen da. Aner ikke hvordan inngrepet vil påvirke min fødsel, men er ikke sånn kjempenervøs på forhånd.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Ble også konisert, for to år siden. Har blitt fortalt flere ganger av helsepersonell at risikoen for å gå i for tidlig fødsel etter laser-konisering er minimal, dette var mye vanligere før da man brukte skalpell og dermed fjernet mer av livmorhalsen. Jeg har også fått beskjed av jordmor at i følge hennes personlige erfaring, er det heller større "fare" for at åpningstida kan vare mye lengre, siden arrvevet i livmorhalsen trenger mer tid for å gi etter, men at når det først skjer så skjer alt veldig fort... Blir spennende å se, jeg har 17 dager igjen til termin!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 konsisert to ganger for 6 år siden, hadde styrtfødsel for snart 10 år siden, 1 uke igjen til termin.. håper å slippe transport fødsel, har nesten en time til sykehus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå