Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hei! Jeg er 8+5 idag. Jeg har PCOS, men er ikke overvektig (BMI på 21) og har heller ikke diabetes... enda. Jeg lurer på om dere har fått noen ekstra oppfølging ifm graviditeten, eller skal få det? Nå har jeg lest litt på nettet og ser at faren for svangerskapdiabetes og senere utvikling av diabetes 2 er ganske mye større for oss. Får man diabetes underveis, er jo sannsynligheten større for å få en stor baby også, og gjerne litt for tidlig..... Jeg er selv barn av en mor som utviklet diabetes i svangerskapet, og jeg veide 5110 da jeg ble født, og var 56cm lang. Håper ikke vår blir like stor!! Etter fødsel fikk mamma diabetes 1. Noen med erfaring?
Ludviginne - mamma!! Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg har PCOS, og jeg er med på PregMet-studiet. Da får jeg tettere oppfølging. Du kan også være med. Skrev litt om det på PCOS-forumet, og hvis du søker på PregMet-studiet her på nettet, så finner du også ut mer om det. Dersom jeg ikke hadde vært med på dette, ville jeg fått vanlig oppfølging. Var på ultralyd i uke 8, men det var fordi jeg har hatt prøverør.
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 Hei! Ja, har lest litt på PregMet studien, har skrevet til dem, så da blir jeg kanskje med på det jeg også. Rart de ikke nevnte noe om det på Haugesund sykehuset egentlig, jeg har også hatt prøverør, så var på UL da jeg var 7+5.
aagder Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Hei! Jeg har PCO, og får nok god oppfølging pga. ble gravid med prøverørsforsøk. I dag er jeg 8 uker på vei. Er overvektig, og har tatt Metformin tidligere. Nå er jeg litt kvalm for tiden, så jeg orker ikke tanken på metformin nå - for da blir jeg ofte enda kvalmere... skal snakke med legen om dette neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå