Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg har nå fått beskjed av min arbeidsgiver at mine arbeidsoppgaver er blitt endret når jeg kommer tilbake på jobb. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har krav på å komme tilbake til nøyaktig samme jobb. Men nå føler jeg at jeg blir degradert. Føles ut som en straff på en måte. Jobben min er så forandret at det går utforbi fagfeltet mitt (har 3 årig høyere utdannelse). De holder seg helt innen for lovens rammer, men alikevell føles det ut som jeg blir lurt når jeg kommer tilbake. Noen andre med samme erfaring? Føler meg litt tris i dag, og kunne trengt noen trøstende ord. Kan vel ikke bare være meg dette skjer?
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Med mindre du har hatt lenger permisjon enn det vanlige, så har du jo fullt krav på å få tilbake den jobben du hadde. Hvis det ikke er tilfelle og du har hatt lenger permisjon er arbeidsgiver dessverre i sin fulle rett. Prøv å snakke med sjefen din og funker det ikke, så husk at det er arbeidstakers marked og altså ingen grunn til å gå og vantrives
Winterlady Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Ta kontakt med likestillings- og diskrimineringsombudet og hør . De rådgir i slike saker, og særlig når det gjelder forskjellsbehandling av ansatte pga fødselspermisjon og graviditet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 En arbeidsplass kan alltid tilpasse stillingen og gjøre endringer innen rimlighetensgrenser. Så jeg tror desverre ikke noe likestillingsombud kan hjelpe Når det er sagt er jeg fullstendig enig i at du kan føle det slik og har selv hatt en situasjon etter perm som førte til at jeg sa opp Snakk med arbeidsgiveren din om det syns jeg. Jeg hadde en lederstilling som jeg hadde på ubestemt tid, jeg var i flere samtaler med ledelsen gjenom nesten et år om at jeg skulle få denne stillingen fast, men at vi skulle gjøre om noe på arbeidsoppgavene osv. Jeg maste og maste og det ble bare utsatt å få noe konkret og på papiret. Jeg måtte tilslutt fortelle at jeg var gravid. 2 mndr etter ansatte de en i min stilling, sa at vi kommer til enighet når du kommer tilbake om stilling og oppgaver som skulle bli noe tilsvarende det jeg hadde. Da permisjonen var over så fikk jeg selvølgelig ikke stillingen min tilbake, ei heller noe skreddersydd ny stilling, jeg ble rett og slett plasert i stillingen jeg hadde før jeg hadde lederstillingen. Når dette ikke ble noen sak for arbeidstilsynet eller likestillingsombudet ja da ser jeg ikke akkurat at de har noe makt Så ta det opp med arbeidsgiver, det gjorde jeg selv om det ikke hjalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå