Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Heldige meg skal til oralkirurg i morgen tidlig og operere ut en (de tar vel neppe begge sider samtidig?). Gruer meg... er livredd tannleger og desslike. Å operere ut en visdomstann er min versjon av helvete (uten at jeg noensinne har gjort det... Var det grusomt vondt, eller bare litt vondt? Hvor lenge var det vondt etterpå? Og sist, men ikke minst... hvor lang tid tar det? Jeg får valium før jeg skal i stolen og må dermed hentes, så greit å vite når jeg er ferdig. Isj... også på en fredag da=(
prebs Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Uff, stakkar. Det er sånt man bare må igjennom. Jeg har ennå ikke gjort det, men vet at jeg må til pers, så jeg lurte på om du kunne legge inn en rapport etterpå- når du orker, altså Håper du (og jeg!) får mange beroligende svar på denne tråden... (Bare navnet oralkirurg høres spooky ut, synes jeg...) Lykkeklem til deg=))
Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Det var IKKE vondt! Det du må forberede deg selv mest på er at det kan virke litt brutalt. Det skjer så fort liksom...hehe... Mine kom ikke ut fordi de vokste forover. De måtte derfor deles i biter før de kunne ta de ut. Det var dette som virket så brutalt.... Men som sagt.. Det gjorde IKKE vondt!! Det vondeste er faktisk sprøytene og det vet du sikkert at ikke er spes. vondt ;o) Var litt hovent og litt smerter etterpå men ikke mer enn at de smertestillende jeg fikk på resept holdt fint ;o) De tar forresten bare en side av gangen (de bedøver vel endel av svelget så derfor dumt hvis begge sider bedøves samtidig) Lykke til.... ingenting å grue seg for altså )
Kræsj pink Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Samme med meg som med anyone, de vokste fremover og måtte deles opp. Tannlege skrekk så det holder! Gruet meg noe helt forferdelig og hulket som et lite barn i stolen i en alder av 19år! *flau* Men det gikk kjempefint:) Ikke noe vondt i det hele tatt, ble bare fin og blå/grønn/gul på kinnet etterpå. Kom tilbake en måneds tid etterpå og tok tann nr2. Dog mye modigere:P
Gjest Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Oki, dette høres ikke såå ille ut. Må operere ut mine fordi det bare er 1/4 av tennene som er ute. Tannlegen min sa at de vokste pent oppover, så det skulle bli en smal sak å ta dem ut, men de må da opereres ut siden de ikke er skikkelig ute. Dette gikk gruelig fort og da, for en snau uke siden ble henvisningen sendt. Ble forberedt på venting til mai/juni og plutselig kunne de ta meg inn i morgen... jaja, likså greit å bli kvitt en av dem før eksamen! De har plaget meg en del i det siste. Og til deg som svarte først (fikk ikke med meg nicket ditt) jeg skal avlegge en rapport etterpå=)
meg & to små vampyrer Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Mine i underkjeven vokste vannrett, dvs bortover ikke ut der de skulle og jeg måtte operere ut begge hos oralkirurg. Det gjør ikke vondt, du får fullt av bedøvelse. Det man kan merke e trykk og slikt, men det gjør ikke vondt. Det kan gjøre vondt etterpå, så sørg for å få nok smertestillende med deg hjem. Det kan svi heftig i lommeboka også
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg har operert ut begge mine nede. Å tro meg,jeg var skrekkslagen da jeg satte meg i stolen.Men det gikk over all forventning. Først får du masse,masse bedøvelse,så snitter han litt(måtte det hos meg da bare litt av tannen var fremme)Så "jekket" han opp tannen med ett slik instrument liksom. merket ikke knasing eller noe som alle snakker om. Så sydde han og renset god. Var ganske vondt da bedøvelsen gikk ut,men etter ett par dager var det så og si bra. Stingene på den ene forsvant,men på den andre måtte jeg ta dem. Går så bra.masse masse lykke til;)
2nj♥ Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Jeg har operert ut 3 visdomstenner i 2 omganger. Hater slike tannting, så jeg spurte flere ganger om han ikke kunne ta alle tre på en gang, men det gikk han ikke med på gitt. Så det ble først ene siden og så tok jeg andre siden 6 mnd senere ca. Det var ikke vondt, men jeg synes lyden var helt grusom......så selv om jeg ikke kjente smerte så ropte jeg "au". "Kjenner du noe?" spurte han da. "Neida", sier jeg....."Det bare høres så vondt ut"..... jaja..... Etterpå er du helt lamma i ene siden en stund og jeg ble ganske hoven i halve ansiktet. Tok vel ca en uke med hevelse og vondt. Tok paralgin forte de første dagene for da var det veldig vondt. Husker ikke hvor lang tid det tok faktisk.....
Gjest Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Uff da:/ Fikk du paralgin forte av tannlegen? Og husker du hvor lang tid det tok å operere ut en?
Lovemelikeyoudo Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 ja, og det gikk helt fint!! jeg hadde heldigvis barnevakt etterpå så jeg fikk sove litt, var litt vondt og ubehagelig etterpå. Men kjør på med paracet og ibux=) lykke til!
Lovemelikeyoudo Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 jeg fikk halve summen igjen fra trygdekontoret (800 kr)
brooklyn Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Jeg fikk min vonde fjernet på odontologen i Bergen, med en masse studenter til stede som observerte og hjalp til. Jeg har i utgangspunktet nærmest panikk for å gå til tannlege, men der oppe fikk jeg så mye dop og godsaker at jeg nesten var trist når jeg måtte hjem... BLe lagt langflat på en sånn benk, kledd med grønne lakensaker, opp med munnen, begynne å jobbe. Det gikk helt greit helt til de møtte på et uforutsett problem, men selv ikke da var det vondt, det verste var at jeg HØRTE det som skjedde... Etterpå fikk jeg pinex forte og levde herrens glade dager i et par dager, ikke noe særlig ubehag heller.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 har fjernet alle fire.... man tar bare en og en, med noen ukers mellomrom om du skal ta fler. syns sprøytene er det værste jeg.. men litt ekkelt er det med lyden av knasende tenner og...en av de måtte deles i fire, røttene sto i alle retninger.. de nede er værst tror jeg, de oppe er vist nok ikke så "fastgrodde" mener jeg tannlegen min sa. (er vel derfor de to nede ble operert ut og.. ) det tar ikke så veldig lang tid, halve tiden gikk med til å vente på at bedøvelsen skulle begynne å virke tror jeg.. er litt ubehagelig når bedøvelsen går ut, da er det greit med smertestillende. lykke til!!
Gjest Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Jeg skal ta de nede, heldigvis (?) har ikke de oppe kommet ut. Er forbi tannfellingsalder, hehe, så tannlegen min tror ikke de kommer heller. Jeg krysser fingrene for at det stemmer! Jeg er selvfølgelig alene med ungene i morgen kveld/natt, så hvis ikke svigers skulle tilby seg, så håper jeg at ungene oppfører seg eksemplarisk;-) Uff, skummelt dette. Har time halv ti, men pga at jeg skal få drugs på forhånd skal jeg møte halv ni. Fikk beskjed om å spise en solid frokost fordi det tok tre timer før man kunne spise igjen og det var ikke sikkert man hadde så lyst til å spise heller. Hmm... burde jeg kjøpt inn noe Lollipop som jeg kan suge på i morgen?
Manhattan skyline Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Anbefaler iPod!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lydene er ikke spes morsomme. Men særlig vondt var det dog ikke. Men måtte spise suppe et par dager etter, og så ut som jeg hadde kusma en uke etterpå.
WP-TLogPeanut Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Skal ikke skrive noe om min opplevelse her ;p Masse lykke til i mårra, få høre åssen det gikk da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå