Beibifot er blitt Storebror Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hvordan sjekker legen/Jm dette?
vår baby Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Leie på babyen blir vurdert gjennom palpasjon,altså at de kjenner etter på magen etter hodet.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Ok... når begynner di med det?
Gemini77 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Her begynte de med det da jeg var 34 uker på vei..
vår baby Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hos meg har JM gjort det helt siden uke 29. Det var meg som spurte henne om det første gang. Det har vært rutine hver eneste gang etterpå. Bebisen har ligget i hodeleie helt siden første gang også. Han festet seg i uke 36.
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 min ligger med rumpen ned.... hun sjekket det ved å trykke og trykke på magen.. så fant hun hodet helt oppe ved ribbeina og rumpen omtrent helt nede
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg har ei jm som sa at hun ikke kjenner etter leie før i uke 36 .S Det synes jeg er litt sent. Er jo litt arti å få vite hvordan babyen ligger Men hun sier det ikke har noen misjon å kjenne etter før det "nærmer" seg fødsel. Siden man ikke trenger å vite det før babyen omtrent er på vei ut. Skal heller spørre legen min på neste ktr om han gidder kjenne etter leie, bare for arti skyld Han er mer sånn "for arti" enn jm, som er mer sånn "dette er du skapt til-dame, vi trenger ikke være over-nøye", hehe... Forresten 30 uker på vei her
vår baby Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Er så vittig med sånne folk som er sånn derre alt er så naturlig. Vi trenger ikke lure på noe, det som skjer det skjer, vi er urkvinner osv. De må jo forstå at førstegangs gravide lurer på alt mellom himmel og jord. Er jo super spennende med alt som skjer. Tar JM et halvt minutt å sjekke hodeleie. Kan liksom gjøre det bare for gøy da.. Legen min er også mye artigere:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg er samme anonym som over her. Jeg er ikke førstegangs, men det er LIKE spennende hver gang på kontroll fordet. Syns de kan sjekke det som sjekkes kan, når man er på ktr, det tar jo ikke lange tida da :S Jeg mener ikke jm skal foreta ting som krever enormt med ressurser, sånn at andre som VIRKELIG trenger det, blir skadelidende. Men de enkle ting, som å kjenne leie når man er feks over 30 uker og man lett kan kjenne hvordan baby ligger, det syns jeg de kan foreta Bare så vi kan få tenke med glede at "nå ligger babyen SÅNN", så koselig tanke Og så er det jo enormt spennende å følge med i utviklinga hele veien, ikke BARE få vite det aller mest nødvendige.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 4. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2008 Takk for mange kjekke svar jenter, jeg skal spørre på neste kontroll hos JM hvordan han ligger. Det faktisk ganske fasinerende alt det som skjer i svangerskapet. Di to gangene jeg har vært på UL (14+4 & 19+4) har legen sagt at han lå med hode nedover. Men at det kunne forrandre seg med tiden. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå