Gå til innhold

Misfarget genser :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vasket den nye lacoste genseren til mannen min...

Den er hvit og mørk blå stripet...

Nå er hvite fargen blitt lys blå :-(

Hjelp !! Tørr ikke fortelle dette til min mann...

Noen som vet hvordan jeg kan få bort denne misfargingen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vasket genseren separat og fulgt vaskeanvisningen, så bør du ta den med til butikken å klage på den.

Skrevet

Eh...

Den var vasket sammen med annet mørkt :-(

Dessuten var den kjøpt på Gran Canaria... hehe..

Skrevet

Pakk den inn og si at du har kjøpt en ny genser til ham?! hehe ;)

Aner ikke hvordan du får fiksa opp skaden, men jeg farga ei hvit bukse en gang og den har faktisk blitt hvit igjen etter x antall vask vel å merke... det er jo lov å håpe da i ditt tilfelle også... ;)

Skrevet

Hm... Ikke noe håp altså ???

Må vel være noen super husmødre her ?..

Skrevet

Så da var det kanskje bare en "Lacoste" genser og ikke Lacoste?

Til neste gang, er det hvitt på genseren skal det vaske med hvitt/lyst.

Skrevet

Var så mye mørk blått på genseren, så det var der jeg blingset...

Nå for tiden er jeg fornøyd om bare klærne blir vasket, ikke like flink å sortere osv.. Uheldigvis..

Men genseren er ekte ja, betalte 1200 kr for den, på en skikkelig butikk !

Skrevet

Du kan jo forsøke å vaske den separat med vanish el noe annet flekkfjerning. Er jo verdt forsøket.

Skrevet

jeg hadde noen missfarga håndkler. har vært slik i flere mnd Så fikk vi ny vaskemaskin, og jeg vaska de på 95 grader. Da ble de like fine igjen ;) Men kanskje ikke så lurt å vaske en genser på så høy temeratur.

Men om det er en ekte merke, kan du vel bytte den i en lacoste forretning? Si du har fått den i gave, og derfor ikke har kvittering....

Skrevet

"Bio tex Hvitt" er veldig effektivt på det hvite, men vil nok bleke det blå også - ikke så lett den der.... Ta den med til en butikk og hør hva de sier.

Skrevet

Hehe du kan jo prøve og pensle klor kun der det skal være hvit. Kronglete jobb, men jeg hadde nok prøvd:-)

Skrevet

må si meg enig i hva hun ene her sier...dra til en butikk å si at du har fått den i gave,så har derfor ikke kvittering...

ikke samme merket,men nå i januar var jeg og sambo i riga ilag..der kjøpte han en jack and jones-bukse på salg..og da mener jeg saaalg... betalte vel 60 norske for den..

når vi kom hjem gikk det en ukes tid så var sømmen gådd opp..

fikk byttet den i en ny bukse her på den lokale jack and jones..selvfølgelig innenfor en prisramme på 500 kroner... :-)

sambo sa bare at han hadde fått den i gave...da var det ikke noe problem i det hele tatt :)

ville tatt en spansk en i ditt tilfelle og...

enten det eller så må du ta det som en veldig dyr lærepenge...

Skrevet

Uff, ikke bra...

Men kan vel ikke ta med en genser som jeg har misfarget i vask tilbake til butikken ?

Skulle vel vært vasket separat ...

Regner med at jeg kan levere den inn i en lacoste butikk, det er jo tross alt samme klær de selger... Men føler at det er min egen feil, så ikke rett å gå tilbake til butikken...

Får heller prøve vanish eller noe...

Viss ikke blir det en genser han kan bruke når han jobber i hagen... :-(

Skrevet

Jeg synes det er nokså ufint å gå å levere den i en annen butikk... Og sålenge du har vasket den feil har du vel ikke krav på ny uansett... Så med mindre du vil lyve tror jeg ikke du kommer så langt med det heller.

Ville nok tatt den til et vaskeri og hørt om det er noe de kan gjøre med det. Eller bare tatt det som en lærepenge som ei over her skrev.

Skrevet

hm... kanskje litt sent nå, men har den rukket å bli tørr??(fargene har lettere for å feste seg på et misfarget plagg hvis det rekker å tørke) Hvis ikke så prøv å legge den litt i bløt, også vaske den for seg selv etterpå.. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...