Gå til innhold

amming som prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor "sikkert" er dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at amming skal funke som prevensjon må man iallfall fullamme og det gjelder ikke etter 6 mnd. Du må ikke ha fått tilbake mensen selvfølgelig og du skal aller helst amme endel om natten. Men det er ikke 100 prs sikkert uansett. Vet om fler som har blitt gravide etter 5-6 mnd..

Skrevet

Lite sikkert.

Fullammet i 8 mnd (men prøvde å få ham til å spise noe annet..), men fikk mensen tilbake 6 uker etter fødsel. Det betyr at EL kom ca 2 uker før det? Og jeg kunne blitt gravid... Begynte på minipillen så lenge jeg ammet. For å være sikker.. Snakk med legen din om prevensjon. Det blir uansett tatt opp på din kontroll etter fødselen.

Skrevet

Fødte i februar, var uggen en uke før jul men det var jo alle andre også, mye omgangssjuke. Hadde ikke fått tilbake mensen og fullammet nesten...Oi...gravid !!!

Kom litt brått på, men veldig koselig !

Skrevet

Jeg ammet eldste jenta mi i 1 år, og mnd etter jeg sluttet ble jeg gravid. Så for meg var det tydligvis prevansjon (eller tilfeldighet....), men hadde jeg vært deg ville jeg nok brukt f.eks minipillen hvis du ikke vil bli gravid.

Skrevet

hah, den metoden er ikke sikker i det hele tatt! vet om en som venter nr 4, og disse 3 siste barna har blitt til nettopp på den teorien at man blir jo ikke gravid når man ammer.. Så det kan fort bli flere barn av den typen prevensjon..

Skrevet

Ikke sikkert i det hele tatt.

Skrevet

Snakket med jordmor om prevensjon etter fødselen i dag. Hun gikk igjennom flere alternativer, og var innom det med amming som prevensjon. Det er jo en velkjent metode fra riktig gamle dager, men den holder dessverre ikke vann med mindre man klarer å amme minimum hver fjerde time i følge henne. Så hva hvis babyen sover eller nekter å spise av ulike grunner? Da er løpet kjørt for den "sikkerheten", dessverre :)

Skrevet

ble gravid selv om jeg ammet. funka dårlig som prevensjon for min del i allefall =)

Skrevet

IKKE sikkert!!!!

Jeg fødte ei lita tulle for 8 mnd siden, og fullammet henne hver 3.-4. time hele døgnet. Hadde heller ikke fått tilbake mensen. Etter 3 mnd ble jeg visst gravid igjen....med tvillinger:-)

De er ventet til sommeren, så jeg kan vel skrive under på at amming ikke er sikker prevansjon.

Skrevet

Jeg og ble gravid igjen da jeg fullammet, det blir snaue 13 mnd mellom babyene her. Hadde ikke fått skikkelig mensen igjen heller.

Skrevet

Statisktisk sett, har jeg lest, er amming ca 30 % sikker prevensjon. Altså veldig lite sikkert. Ikke stol på amming som prevensjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...