Julebaby :) Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hei! Jeg har sykluser på hele 34 dager, og er livredd for at dette kan ødelegge for mine muligheter for å bli gravid... er det noe som heter at egget kan bli for gammelt eller noe? Mistet i MA første gangen jeg var gravid... er nå i 2pp etter det...
AO3 Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg har stort sett sykluser på godt over 40 dager, og jeg ble gravid i 1pp. Ikke ta sorgene på forskudd! Jeg tviler på at MAen din skjedde pga sykluslengden din, det var nok andre årsaker til det. Det var leit å høre. Egget skal ikke kunne bli for gammelt - vanligvis er EL ca 14 dager før TR kommer, uansett lengde på syklus. Det er vanligvis perioden FØR EL som er lengre hvis man har lang syklus, ikke perioden etter. Det er vel heller hvis perioden mellom EL og TR er for KORT at det kan bli problemer, siden kroppen ikke rekker å få signalene om at egget er befruktet før TR starter. Hvis egget blir for gammelt, er det fordi man ikke har hatt sex til riktig tidspunkt. Da vil det ikke bli noen befruktning. Jeg tror ikke det har noe med sykluslengde å gjøre, annet enn hvis man tror man har EL til et annet tidspunkt enn når den egentlig er, og man "setter inn støtet" (bokstavlig talt...) på feil tidspunkt. Du har blitt gravid en gang allerede, og sannsynligvis vil du kunne bli det igjen. Da er sjansen stor for at det vil gå bra!!! Krysser fingrene for deg.
Julebaby :) Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Åh- tusen takk for beroligende svar... er litt utålmodig mtp. å bli gravid, og da blir man lett opphengt av sånne fikse idèer som dukker opp... Jeg er litt på tuppa, mildt sagt.. Lenge til testing- 17. april... spent på å se om det har klaffet denne gangen. Lykke til videre!
Pooh Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Tror du kan ta det helt med ro. 34 dager er ikke akkurat så veldig lang syklus, og jeg tror ikke egget kan bli for gammelt. Jeg nærmer meg dag 90 nå og ingen TR i syne. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå