Ville Vera Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Nå har bihulebetennelsen dukket opp og :/ Ondt i bihuler, hals, munn, tenner og alt. Uff... Har nesespray, og nesen er ikke tett. Men det gjør så innmari vondt. Knasking på isbiter hjelper, så det er tydelig att det er opphovnet der oppe. Trenger råd.
Frida__ Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Kjøp ett nesehorn på apoteket, og skyll gjennom hele dagen med det. Det renser godt og hjalp meg fra å ta antibiotika hvertfall. Ellers blir det for ille hadde jeg fått en kur for det.. Lykke til
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Antiobiotika...... Det går jo over av seg selv men det kan ta lang tid. Jeg var plaget med kronisk bihulebetennelser før jeg fikk operasjon. Da tok jeg ikke antibiotika før det var helt nødvendig. Men hvis du ikke er plaget med det så ville jeg tatt en tur til legen. En veldig varm vaskeklut i panna eller ansiktsbad med varmt vann og vademecum kan også løsne litt.
Ville Vera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 Sitter det bedre i når man er gravid? Har hatt dette siden tirsdag, men det er så vondt att det nesten er utholdelig. Burde jeg ringe legen? Eller legevakta i helga om det blir for vondt?
april08baby Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Dampbad hjelper også.. Ja infeksjoner sitter lengre i kroppen når en er gravid, pga nedsatt imunforsvar. Hvis du føler det er så gale at du kommer til å måtte kontakte legevakta i helga, ville jeg heller tatt kontakt med fastlegen din i morgen.
Ville Vera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2008 Ja tror jeg ringer legen imorgen.. Dampbad og spray hjelper for å løse opp, men det kommer like fort tilbake. Og det gjør likevell vondt :/ Men bør jeg være skeptisk til pencilin så sent i svangerskapet? Er i uke 37.
ingrid_83 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Det sitter mye bedre når man er gravid, hadde det i uke 28.. Gikk med det for lenge så jeg fikk ørebetennelse i tillegg, og det var ikke noe digg.. Så jeg vil anbefale deg å dra til legen å få antib. Det var det eneste som funket for meg, verken nesespray, saltvannshorn funket..
ingrid_83 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Ifl felleskatalogen så har ikke antib. noe virkning på fosteret, så de vil nok ikke nøle med å gi deg det selv om du har kommet så langt. Det viktigste er at du blir frisk og iform før fødselen..
Ville Vera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2008 Ok : ) Takk! Ringer garantert imorgen..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Prøv Bisolvon tabletter - de virker slimløsende (www.bisolvon.no). Jeg får ikke bihulebetennelse lenger etter at jeg oppdaget dem. Skal være helt trygt under svangerskap i følge fastlegen min og felleskatalogen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Et preparat som heter FenuMax er virksomt. Du får det på helsekost til ca 200 kr, eks Life. Men antibiotika kan jo være nødvendig. Var mye plaget av bihulebetennelse, ble til slutt kronisk og da hjalp ikke engang antibiotika, fikk operasjon til slutt. Gå til legen. Greit å få det dokumentert i tilfelle du skulle bli veldig plaget i framtida. KOmmer fortere til spesialist da tror jeg God bedring
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Inneholder bare timianfrø og bukkhornurt. Står ingen forsiktighetsregler på pakken. Spør på helsekosten for sikkerhets skyld. Kan være veldig hjelpsomt hvis betennelsen ikke har dannet en halt tett propp. Da virker ingenting. Husk å skylle nesen mange banber om dagen. Trenger ikke horn heller. Lag saltvannsløsning av ca 1/2 liter lunkent vann fra springen med ca 1 ss vanlig salt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Har du sjekket jernlagrene/ blodprosenten din? Var mye plaget med bihulebetennelser tidligere (nesten kronisk) og så under graviditet, Viste seg at det hadde sammenheng med lite jern i blodet.
Ville Vera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2008 Hmm.. Har ikke sjekket det. Er i uke 37 nå, og vil bare bli frisk til fødselen. Har heller ikke vært plaget med dette før i svangerskapet. Så nå skal jeg bli frisk og lade opp til fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå