Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som spiser dette? Hva skal det være godt for? Hjelper det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal hjelpe for å få inn magen etter fødsel slik jeg har forstått, men jeg spurte legen min idag, å han bare lo av meg.. dette hadde han ingen tro på..

Skrevet

Jeg spiser de.Det er jo viktig å huske at bringebærkapsler "krasjer" litt med skolemedisinen:) Jeg kan tro det funker.De skal fungere på å stimulere livmora. Skal kunne ha positiv innvirkning både på fødselen og på hvor mye blod man mister uunder den. De skal også hjelpe slik at livmora trekker seg fortere sammen etter fødselen.

Skrevet

Trodde de skulle hjelpe til å sette igang, event få fortgang på fødselen...

Skrevet

Hmm.. du må snu litt på det...

Det kan være rie-fremkallende, derfor anbefales det ikke å starte før rundt uke 35-36 tror jeg det er. Men det vil ikke hjelpe til å sette i gang fødselen på den måten om du skjønner.

Skrevet

Bringebærkapsler hjelper livmoren til å trekke seg sammen. Dette skal derfor føre til at livmoren fungerer mer effektivt under fødsel og trekker seg sammen raskere etter fødsel. Kapslene fører ofte til kynnere eller maserier. Jeg har selv brukt dem i alle tre svangerskapene. Og det er helt klart at noe skjer når jeg har begynt å ta dem, for jeg har ikke normalt noe særlig med kynnere, men samme dag som jeg begynner med kapslene begynner kynnerne. Og en gang jeg skulle på tur, sluttet jeg med pillene over helgen og da hadde jeg ingen kynnere.

Har brukt dem de siste 2-3 ukene før termin og en stund etter. Kynnere kan være litt ubehagelige så det er ikke noe vits for meg å starte tidligere.

Har også hørt at bringebærkapselene "gjør deg mer elastisk".

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse bringebærkapslene?

Skrevet

BringebærBLADkapsler evt te, selges på helsekost. Er selv veldig fornøyd med dem, siden mitt andre barn var relativt stor og jeg revnet ikke i det hele tatt. Måtte sy da jeg fikk det første barnet, som var endel mindre.

Her er dokumentasjon som tidligere er lagt ut her inne:

Ikke så mye å finne der ute, men fant da disse:

http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/raspbe rryteaeaselabourexpert/

"In a study carried out in Sydney, Australia, 192 first-time mums were given at random either a 1.2g raspberry leaf tablet or a placebo twice a day from 32 weeks of pregnancy. The herb had no harmful effects on mother or baby, and those women who had taken raspberry leaf tablets were found to have a shorter second stage of labour and a lower rate of forceps delivery (19.3% versus 30.4%). However, far more research is needed to confirm these results.

It is very important not to use raspberry leaves until the last two months of pregnancy because of their stimulating effect on the uterus. Start with one cup of tea a day or one tablet and build up gradually to a maximum of four cups of tea or tablets daily. The tea can be sipped freely during labour, too."

http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm

"Has there been any research on the effects of Raspberry Leaf?

There has been research on the effects of raspberry leaf extracts on animals and on women in the first week after birth (Burn & Withell, 1941; Whitehouse, 1941). Raspberry leaf was found to cause a relaxant effect on the uterus. It was believed that this relaxant effect caused the uterine contractions of labour to become better coordinated and more efficient, thus shortening the length of labour. It is also commonly assumed that women who take raspberry leaf throughout labour will have an improved second and third stage of labour. Consequently there is supposed to be a reduced risk of bleeding after birth.

Three midwives from Westmead Hospital in Sydney looked at the literature to try to find further research on the use of Raspberry leaf and its effects on labour. They could find no such research. These same midwives decided to do their own research. The first study they carried out was an observational study on women who were currently taking raspberry leaf in pregnancy. They compared them to women who did not take any raspberry leaf. There were 108 women in the study (57 taking raspberry leaf and 51 who did not take any). Some women started taking raspberry leaf in their pregnancy as early as 8 weeks and others started as late as 39 weeks. Most women however started taking raspberry leaf between 28 and 34 weeks in their pregnancy. The findings of the observational study suggested that the raspberry leaf herb can be consumed by women during their pregnancy for the purpose for which it is taken, that is, to shorten labour with no identified side effects for the women or their babies. An unexpected finding in this study was that the women in the raspberry leaf group were less likely to require an artificial rupture of membranes, a caesarean section, forceps or vacuum birth than the women in the control group.

Two of the three original midwives (Myra Parsons and Michele Simpson) decided that the next step was to perform a randomised controlled trial, using a larger sample, to substantiate the findings of the observational study. This second study was completed earlier this year. Parsons (2000) reports that this second study demonstrated the safety of raspberry leaf tablets (2.4gm daily) taken from 32 weeks pregnancy until the commencement of labour. There were no side effects identified for mother or baby. The analysis of the findings suggested that raspberry leaf tablets shortened the second stage of labour by an average of 10 minutes but made no difference to the length of the first stage of labour. Raspberry leaf tablets reduced the incidence of artificial rupture of membranes, forceps and ventouse births. Although the reduced incidence of these interventions did not prove to be statistically significant - the researches stated that ‘these results are clinically significant’."

Skrevet

Bringebærkapsler får man på alle helsekostforetninger. De er steindyre (også en grunn til at jeg starter så sent som ett par uker før fødsel). Men så tør jeg ikke la vær å ta dem heller da, mine to tidligere fødsler har gått så bra med dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...