Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Reagerte de likt på 5mnd? Jenta mi skal snart ta den, og jeg gruer meg sånn!
Kanutten83 Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Gutten min ble verre av 5 mnd vaksinen, varte vaksinedagen og dagen etter, men så var han fin igjen. Han hadde ikke feber, men han hovna opp på stikkstedet og fikk skikkelig vondt og var utilpass, var bare paracet og masse kos som hjalp. Men heldigvis gikk legging og nattesøvn som normalt. Håper jenta de ikke reagerer likt denne gangen:o)
Prins og prinsesse Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Min har ikke reagert,men gutten til ei på trillegruppa tålte ikke at noen tok på ham verken etter 3mnd eller 5mnd... Dette var i følge helsesøster ikke vanlig (det er dermed ikke sikkert at babyen din reagerer nå,selv om hun reagerte sist),men for L sin del deler de opp vaksinene neste gang - det vil si at det blir bare ei sprøyte av gangen, så blir det kanskje litt bedre. Det kan jo evt du be om også hvis det blir lik reaksjon nå?
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Hei! Eimund fikk nylig 5-mndrs vaksine. Han virket utilpass samme dagen, og dagen etter var han varm, ca.38 i feber. Han sov ute på dagen,og da han var våken fikk han ligge og lufte naken og var stort sett fornøyd på dagen. På kvelden gråt han endel,virket ikke som han hadde d noe godt, og jeg lurer på om d var mens feberen gikk ned, for til kvelden var han feberfri igjen, og la seg også som normalt. Da han fikk 3 mndrs vaksinen sov han mye samme dag, var litt slapp eneste, så han reagerte tydligvis litt mer denne gangen, selv om det var samme vaksina. Spurte helsesøstra jeg, for jeg grudde meg også veldig, og hun sa at mange reagerer helt annerledes de forskjellige gangene ja..
velsignet med to Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Etter 3 mnd vaksina var gutten min veldig utilpass på ettermiddagen og kvelden, da fikk han en paracet en liten stund før leggetid og det verste gikk over da. Nå fikk han 5 mnd vaskiner for halvannen uke siden, og viste ingen tegn til reaksjon samme dagen, men dagen etterpå fikk han raskt forbigående feber, hadde 38 grader litt over en time før den forsvant. Han var veldig sutrete resten av dagen da, og vill bare være i armene mine.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Dere burde ta dere en tur inn på vaksinedabatten å lese dere opp litt alle sammen.
mor til to prinsesser Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Frøkna mi reagerte mer på 5 mnd enn 3 mnd vaksina. Hadde feber dagen etter begge gangene. Men vaksinasjonsdagen (på 5 mnd) skreik hun mye, og hadde tydelig vondt, fikk paracet. På 3 mnd var hun bare utilpass, og ville helst ikke røres, bare sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå