Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Å ha med seg baby på forelesing! Spesielt når denne babyen som vanligvis er stille, rolig og veldig grei å ha med å gjøre. Plutselig har lært seg å hyyyyle. Og du sitter der og desperat prøver å fortelle jenta på 10mnd. at nå er vi på forelesing og vi må være stille. Mens du nikker beklagende til blikk-sendende medstudenter. Og fikk jeg med meg noe av den forelesener snakket om? Neeei!
Gjest Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Også veldig hyggelig at alle trykker tyggisklysa si under klappstolene så babyen min har noe å pirke på.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Hadde jeg vært foreleser hadde jeg sendt deg ut.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Tror ikke de har lov til det. Fikk ihvertfall beskjed fra institutet om at den ikke var anbefalt(naturlig nok) men at de ikke kunne hindre meg.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg synes det er respektløst overfor den stakkars jævelen som prøver å forelese, og ikke minst overfor medstudenter. Hadde jeg vært medstudent hadde jeg faktisk også oppfordra deg til å gå. Handler litt om normale antenner - hvorfor skal du ha rett til å ødelegge for andre fordi du har pult på deg noe du ikke har pass til?
ragna Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 hadde jeg vært medstudent hadde jeg sendt deg blikk som hadde fortalt deg at du ikke hadde noe der å gjøre med en skrikende baby, eller barn generelt, uansett hvor rolige de er. respektløst overfor både foreleser og medstudenter.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Når det er obligatorisk fremmøte på forelesingene og barnevakt ligger hjemme med omgangssyken så har man egentlig ikke noe valg:/
Gjest Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Så du mener at man ikke skal kunne ta med seg barn uansett? Jeg er ikke enig med deg. Om barnet ligger i vognen sin og sover så burde det ikke være til plage for noen. Det er jo bare en vogn som står der.
pingu...... Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Når det er obligatorisk forelesning uten barnevakt, så hadde jeg også gitt faen i både foreleser og medstudenter....heldigvis så har det for min del bare vært behov for å ta med seg datteren min på forelesning et par ganger.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Ja, det er første gang jeg har tatt henne med i våken tilstand (og forhåpentligvis siste) Men har noen forelesinger som faller midt i høneblunden hennes, og de kommer jeg til å ta henne med på. Obligatorisk undervisning er foresten noe herk. Skjønner at det er for å sikkre seg at flere får med seg pensum. Men det synes jeg virkelig burde være den enkelte student sitt ansvar.
ragna Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 det er allikevel ett uromoment, noe som gjør både mor og medstudenter ukonsentrerte. som regel kommer det litt lyd fra vognen.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Den kjøper jeg ikke. Tipper de fleste ikke registrerer at vognen står der engang.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Ja, fy faen!!! Babyer har INGENTING i en forelesningssal og gjør. da synes jeg faktisk dere får vente med å starte på studiene til barna er blitt store nok til å gå i barnehage!!! Hvorfor i helvete fikk dere unger dersom dere egentlig ikke har tid til dem? Nei, kasta ut skulle dere ha vært. Guskjelov at folka i kullet mitt har hatt vett nok i hue til å la babyer være hjemme...
Gjest Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Eh...jo selvfølgelig merker folk at vogna er der...babyer er jo som en magnet på folk....må bort og kikke og dulle litt....
Gjest Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Jeg antar at du har samme meningen om foreldre som jobber?
ragna Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 djeeses neffi! ro deg ned noen hakk før du taster.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 Folk som jobber har vel barna sine i barnehage og har ikke med ungene på jobben? Skole er ikke jobb!!!!
ragna Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 joda, man hører gryntelyder og blir dratt bort til nurket helt naturlig reaksjon. fikk også beskjed om å ta med meg det nyfødte nurket mitt på forelesninger, men gjorde det ikke av respekt for de andre som var der for å lære. ikke for å dulle med barn.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 Om de ikke får barnehageplass da? Det er jo ikke noe man kan forutse om man får før man får barn.
supergyda Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Det er en obligatorisk forelesning, ergo må man anta at det er en svært viktig forelesning. Den er obligatorisk også for de 25-100 andre studentene som du og barnet ditt forstyrret når det skrek. Som student mener jeg at man har rett på et konstruktivt arbeidsmiljø som student, og at din foreleser har rett og plikt til å håndheve den retten på vegne av de andre studentene. Din rett som student hadde jeg ikke satt så høyt i dette tilfellet. Du var der ikke først og fremst som student, men som forelder. Det er blant annet derfor man som student kan få gode permisjonsordninger i høyere utdanning, sånn at man skal kunne gjøre en ting om gangen. Som din foreleser hadde jeg bedt deg forlate lokalet, og ikke komme tilbake før ungen var rolig, og da sette deg et sted der du ikke forstyrret de andre. Så fikk du heller formulere en formell klage i etterkant. Det hadde forøvrig vært interessant å prøve en slik sak for en klagenmend, for å se hvor nemnda hadde balansert hensynet til omsorg for barn på den ene siden og obligatorikk på den andre siden. grensen går.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Nei det tror jeg ikke den var, spesielt viktig altså (Sånn sett i forhold til de andre forelesingene. Alle er nemlig obligatoriske. Eller de forutsetter et oppmøte på 80%. Noe som tilsir at man kan være fraværende i to timer i løpet av semesteret. Jeg har allerede benyttet meg av ene timen fravær, en annen gang da jeg sto uten barnepass. Og vet at jeg kommer til å miste en time til i slutten av semesteret. Permisjonsordningene er gode ja. Og de har vi selvfølgelig benyttet oss av:) Jeg tror foresten ikke foreleser ble plaget av henne. Det gikk nok mest ut over de stakkars studentene som satt nerme meg. Og klart jeg skjønner veldig godt hva dere sier. Jeg hadde selvsagt også syntes det ville være forferdelig irriterende om noen hadde med seg baby som bråket. Men akkurat i denne situasjonen følte jeg at jeg ikke hadde noe annet valg. Sånn jeg har forstått det fra skolen så er ikke mangel på barnepass gylig grunn til å gå glipp av undervisning. Og hva skal man da egentlig gjøre?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #23 Skrevet 3. april 2008 Småsporvinj: Det er jeg så enig med deg i. Hvis ungen hyler så skjønner jeg jo at det er et uromoment for mange, men om ungen sover i vogna si, og andre må bort å pludre med henne, se på henne osv. Da er det virkelig deres eget problem. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du fikk så mye pepper her. Er det virkelig så plagsomt at noen har med et barn i en forelesningssal? Noen er så saaaarte asså :-)
The most famous Ludder Skrevet 3. april 2008 #24 Skrevet 3. april 2008 Faen så enig sug lut, ødelegge undervisningen for andre! Egotryne!
oui-oui Skrevet 3. april 2008 #25 Skrevet 3. april 2008 Her var det jammen mange kjipe mennesker samlet på ett brett! Da jeg var student hendte det rett som det var at en av mine medstudenter hadde med seg barnet sitt. Kan ikke komme på at det noen gang forstyrret meg det minste. Nå er ikke jeg noe konsentrasjonsfenomen i utgangspunktet, så hadde det ikke vært babyen som trakk oppmerksomheten min bort fra foreleseren så hadde det alltids vært noe annet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå