reseret Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Skal til syden om to dager og kjøpte idoform på apoteket. De mente at det var helt trygt for gravide, men i pakka står det at det kun skal brukes etter avtale med lege. Rekker ikke å få noe legetime nå... Noen som vet?
LilleVackreAnna Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Lurer på det samme, spurte på apoteket etter noen som kunne hjelpe mot fordøyelsesproblemer i svangerskap, og de ga meg ido-form, men så står det som du sier noe annet i pakningsvedlegget. Jeg ringte legen min, hun sa jeg godt kunne la være å ta da, men sa ikke akkurat at hun frarådet meg det heller. Ikke noe godt svar dette da, men!! Det er jo bare melkesyrebakterier, så skjønner ikke helt hva som er farlig med å ta. Lurer litt på om det bare er en standardformulering at nesten alt skal skje i samråd med lege når vi er gravide!!
Kathy+Oktoberjente Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Jeg spurte legen min om det samme.. han sa jeg skulle se an - heller ta det dersom jeg skulle få mageproblemer. Vær forsiktig med å spise salater, og vask hendene ofte
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hei du, jeg tar grønn/blå idoform hver dag og har gjort det i tre år nå. Det var faktisk legen min som anbefalte det da jeg ble gravid med første. Han anbefalte det bl.a. for å bedre bakteriekulturen i magen, tarm og skjede slik at minsket sjangsen for å få soppinfeksjoner. Heldigvis hjelper det også godt mot min tarmsykdom så jeg har fortsatt med det. Etter så jeg har forstått er de i den røde bosken (hvis det er de du mener) bare en mer konsentrert versjon så er ikke farlig. Legemiddelfirmaer skriver slikt for å slippe eventuelle søksmål, det er aldri grunn til å tro at det kan skade barnet/fosteret når de skriver slikt. Kan du ikke ringe legen din om du er usikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå