Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Er litt frustrert. Sier til meg selv hver dag at nå er det slutt med sjokolade, men når behovet melder seg har jeg ikke sjangs. Var i helsekosten for å kjøpe krom, men ble fraråda å ta det.. Det har hjulpet før, men nå tør jeg ikke ta det. Noen som har gode tips? Kjedelig å legge på seg mer enn nødvendig..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Det er bare å gi etter.... Det gjør jeg!
gullegget Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Hvorfor frarådet de det? Jordmor sa det var greit, det er et mineral, og det som kroppen ikke trenger går bare ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 jeg er ikke tidenes søtmoms når jeg er gravid, men er det ellers.... da pleier jeg å spise frukt flere ganger om dagen. hjelper ikke å erstatte den sjokkisen jeg har lyst på der å da, men å spise frukt 3-5 ganger hver dag gjør at jeg ikke får noe sjokolade-behov.
Lucky luci Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Beste tipset jeg har er å slutte med søtsaker... Kjedelig, men funker. Man må rett og slett venne seg av med det. Jeg spiser godteri, men bare på lørdager - akkurat slik regelen er for barna mine;) Da kan jeg til gjengjeld spise ganske mye! Men unner meg aldri godteri i hverdagene selv om jeg har lyst på det. Da spiser jeg frukt eller te med honning eller noe søtt pålegg feks. Det er noe med at hvis man førsl vet at man har "lov" til å spise godteri på hverdagene så har det så lett for å bli hver dag - slik er i hvert fall jeg! Og jeg klarer ikke å begrense meg når jeg først begynner...
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg var flink en stund og spiste mye proteiner, såkalt GI-diett. Da jeg spiste den type mat ble søtsuget borte fordi blodsukkeret ble mye mer stabilt. Hvis jeg spiser mye søtt eller karbohydrater, går blodsukkeret raskt til værs, kroppen justerer det slik at det ikke blir for høyt, og når karboene er tatt opp faller blodsukkeret raskt. Det er da jeg får cravings og bare må ha noe søtt. Kanskje det også vil hjelpe deg? Spis mat som kroppen bruker lenger tid på å fordøye (som har lav glykemisk indeks), så vil du føle deg mettere lenger, og blodsukkeret bør holde seg mer stabilt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 De frarådet det nok siden de ikke har lov til å stå og si at det er helt greit når man overhodet ikke vet, finnes jo ingen forskning på det. Lurere å spørre en lege eller JM.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Skulle akkurat til å skrive det samme selv! Ta en titt på resten av kostholdet ditt, det er en grunn til at du har det søtsuget du har. Selvom du føler at du spiser sunt, så bør du kanskje anskaffe deg litt mer kunnskap om høy og lav GI og prøve dette en stund. Det er IKKE noe som helst farlig for barnet, da barnet også har godt av jevnt blodsukker. Og som noen andre skriver her, forsøk å spise masse frukt i stedet, evt nøtter i tillegg, det hjelper! Frukt øker også blodsukkeret ditt, men med litt nøtter ved siden av får du i deg sunt fett, slik at det ikke stiger og synker så brått igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 leste i shape-up at trening og sex demper søtsuget...det som skjer når du spiser snop (spes sjoko) er at endorfiner produseres i hjernen,det samme skjer med trening og sex... skader ikke å prøve...
temine Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Lag en smoothie, spis ett eple, jordbær eller litt mango. Jeg unner meg av og til en kopp kaffe og, det hjelper meg. Så er jeg også slik at endten spiser jeg masse godteri, eller så må jeg bare bestemme meg ofor ikke å spise noe. Alt eller ingenting. Så fra i dag (12+0 i dag) er det ingenting! Hverken jeg eller bebis har vel særlig mye nytte av det, så da kan jeg likesågodt bare kutte det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå