Gå til innhold

Glukosebelastningsprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på å tok en glukoseprøve på tirsdag.. Resultatet var 5,6 før og 9,6 etter jeg hadde drukket "sukkervannet".

Flere med så høye verdier....har dere fått noe oppfølging??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4,5 før og 9,0 etter. Er til ekstra kontroller på fødepol. Kostregulert og har fått blodsukkerapparat av diasykpl.

Du skal sikkert inn til ekstra kontroller med ul for å sjekke at barnet ikke blir for stort.

Nå kan du med sikkerhet si at du ikke vil gå over termin, de setter deg i såfall i gang.

Skrevet

Takk for svar. Ble så usikker for jeg skal ikke på kontroll før om 4 uker.

Skulle ikke gjøre noe spes.i mellomtiden.

Skrevet

I mellomtiden kan du passe på å spise lite og ofte :)

Skrevet

og ikke bakevarer som er hvite. eks. boller, pølsebrød....

og ikke juice og brus. Flytende væske er det som får bl.sukkeret til å stige fortest.

lykke til :-)

Skrevet

-IKKE MAT

-pannekaker,vafler,graut,melk,yoghurt,brus.

-begrens pasta og poteter

Skrevet

Det er ikke riktig.

du kan spise alt, bare med måte :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

jeg hadde 6,0 før og 9,7 etter 2 timer. Legen sa at det var normalt.... så jeg får ingen ekstra oppfølgning pga dette...

Skrevet

Jenter...det er helt indivduellt hvordan man reagere på maten. Dette er noe man må finne ut selv, sa fremt at man måler blodsukkeret da. Men gjør man ikke det, spis fiber, grønnsaker, ikke noe sukker og i små posjoner, så går det nok greit:)

Skrevet

Hei.

Det at du ikke skal ha mer oppføling er desverre feil. Er verdiene over 8 etter testen, skal du henvises svangerskapspoliklinikken. Det er tydeligvis ikke alle fastleger som vet dette, opplevd det samme selv, så det er bare å si i fra at du skal henvises.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...