Gå til innhold

Hva er ditt beste LONDON-tips? reiser om 5 dager :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kjæreste-tur ei uke... skal borett ved earls court t-bane...

Ka bør vi gjøre iløpet av dissa dagan?

lørdag skal vi til manchester å se united mot arsenal, men utenom det ingen spes planer.. bare være kjæresta å kose oss... tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte bill. til bl.a madam tussaud og London Dungeon(kanskje ikke riktig stavet...) i oslo, da slapp vi å stå i kø i timesvis i London.

Skrevet

Her er mitt beste tips:

http://www.streetsensation.co.uk/oxford/os_intro.htm

Gjør deg kjent med oxfordstreet på forhånd, da vet du hvor du skal gå, og om du bør gå helt i enden for så å finne ut at det bare var første halvdel som var bra.

God tur:-)

Skrevet

hva er London Dungeon?

Skrevet

madam tussaud må det jo bli. syns ikke det var all that da men. pariser hjulet var artig. tok laaang tid da :) liker du merkevarer så måå du ta en tur til selfrigdes :)

Skrevet

e det ett eget tube stop der?

Har vært så uheldig en gang tiligere med busser i london, så denne gangen blir det KUN tube...

Skrevet

Markedene er best i helgene, men da er dere på vei til Manchester? Camden Market på lør. og søn. er ok å få med seg, og Portobello Road også, spesielt bare å gå og se på søndagen.

Oxford Street: Er du glad i klær, dra til Top Shop på Oxford Circus...

Litt penere/poshere handlegate: King's Road og/eller Kensington High Street.

På kveldstid er det gøy å gå en barrunde i Soho, mange kule barer og spisesteder der + China Town.

Ellers anbefaler jeg å kjøpe bladet Time Out. Der står alt som skjer ukentlig, fra museumsliv, teater, musikaler, nattklubber....Kan være greit å kjøpe en liten London A-Z bok også. (Kartbok)

Anbefaler en tur på Tate Modern (galleri) om du/dere er kunstinteresserte.

Ha det kjempegøy!

Skrevet

madame tusseauds vokskabinett og planet hollywood

Skrevet

Er det hotell som ligger i nærheten av disse severdighetene? Jeg planlegger en london tur og har spurt her før. Men da var det ingen her som visste tror jeg. Noen som vet navn på hotell der?

Skrevet

Dersom dere liker ABBA, bør dere absolutt prøve å få billetter til Mama Mia musicalen. Den var bare dødsbra. Jeg og mannen min falt helt pladask for den. Vi fikk fsktisk billetter der nede, kanskje heldige vi da..

Ellers vil jeg bare si at det ikke er stort å gjøre i Earls Court annet enn å spise...

Dersom det er fint vær, ta med dere litt godt å spise og drikke og ta tuben til Hyde park, utrolig romantisk:)

Ellers har de veeeldig god kaffe på Starbucks, anbefaler på det sterkeste, sett dere utenfor eller prøv å få plass ved vinduet, sitt og kikk på livet utenfor mens dere nyter den gode kaffe moccaen f.eks.

Jeg elsker London og kjenner at jeg ble litt reisesyk nå:)

God Tur

Skrevet

Hotell Thistle Marble Arch ligger ganske i smørøyet, litt dyrt da.

Skrevet

The London Dungeon er en turistattraksjon i Tooley Street, London, nær London Bridge stasjon. Det er en utstilling over ulike grufulle hendelser i historien på en morsom og spennende måte, som gjør at historie blir mer interessant for den yngre generasjon. Noen av de mer enn 40 historiske hendelsene som er dekket, inkluderer Den store brannen i London , Jack the Ripper, Judgement Day, Torturkammeret, Henry VIII, Tower of London og Den franske revolusjon. I 2003 åpnet det en spesiell utstilling om pesten i London 1665.

I 2004 åpnet London Dungeon deres nyeste attraksjon: Båtturen til helvete og Speillabyrinten, som er den største labyrint laget av speil i verden. Den siste attraksjonen er Sweeney Todd: the demon barber of Fleet Street.

Skrevet

Det er veldig koselig i Covent Garden.

Dersom dere liker jazz er Ronnie Scotts verdt et besøk; man kan også spise middag her - www.ronniescotts.co.uk,

Millenium Dome eller O2 http://www.theo2.co.uk/inside/the-o2-bubble.html

Zara, Gap, Next, Marks&Spencer, Uniqlo, Disney Store, Hamleys er bra butikker

Og så er det flust av koselige puber og cafeer/ restauranter rundt om.

Piknik i Hyde Park eller Kensington Gardens

www.dinlondonguide.no

Skrevet

Er det noen hoteller som ligger i gangavstand da? Som ikke er så dyre!

Skrevet

Hotell midt i byen er dyrt. Men husk at det går utgifter til taxi hvis du bor litt utenfor sentrum, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...