Gå til innhold

hans versjon av utroskapet...mens jeg var gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....ja, så skal dere få hans versjon av det som skjedde (om dere er interessert)....så kan jeg gjerne få innspill på denne versjonen også....

Vi var ganske unge da jeg ble uplanlagt gravid (jeg 21 og han 22 år). Han ble livredd...ønsket seg i utgangspunktet ikke noe barn enda. Som en slags reaksjon på alt det som skjedde rundt oss ønsket han å være ute med kompiser, hvor ting ikke bare handlet om baby'en. Han hadde ingen ønske om, planer om eller behov for å være utro. Dessverre ble han stup dritings på t-quila og gikk for å hvile seg på en seng. Det er da hun jenta kommer....begynner å styke på han og ta av seg (og han) klærne. Alt skjer veldig fort og i det han oppdager at han faktisk er inni henne, dytter han henne bort og trekker seg... Ja, han er klar over at det som skjedde var alt for drøyt, han kan ikke fatt hvordan det gikk så langt (har hull i hukommelsen...pga ekstremt mye alkohol)....

Det tok han tid å fortelle meg det, siden han var livredd for hva som da ville skje mellom oss. Barnet vårt ble født og han har vært en kjempe flink pappa! Han har ingen ønske om å feste lenger... Han vil bare være sammen med oss! Så kom sannheten om det som hadde skjedd...han klarte ikke lenger å holde det skjult!

Han svimte av da han fortalte det, var livredd og gråt... Etter at han fortalte dette er jo selvfølgelig ALT ødelagt! Han trygler om tilgivelse, vil gjøre alt han kan resten av sitt liv for å bekrefte at han ikke vil ha noen andre enn familien sin.... Osv osv.... Det har blitt mange tårer, brev, blomster og trygling om tilgivelse fra han...

Skriver ikke dette for at noen skal få sympati med han eller for å unnskylde han! Vil bare gi uttrykk for hans situasjon, og høre meningene rundt det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sak har som regel to sider, om denne siden virkelig stemmer så synest jeg synd i han. Hadde det vert en jente som hadde lagt der hadde det blitt ropt ut om Voldtekt før han hadde fått på seg buksa!! Og er dette tilfelle er det ikke han du burde være forbannet på, selvfølgelig skulle han ikke drikke så mye, selvfølgelig skulle han heller ha dratt hjem å lagt seg. Og her har det ikke kommet frem at han ønsket å være utro eller sammen med en annen jente!! MEN... er dette den hele å fulle sannhet??

Skrevet

Han kunne ha dyttet henne unna,så det er ingen unskylding.Hadde aldri holdt ut med en som prøver å unskylde utroskap med at det er andre sin feil og fylla har skylda. Hvem har skylda for fylla?

Skrevet

Dette er jo ikke engang noe å tilgi. Gutten er jo uskyldig. Jeg har selv vært kanon og hatt gutter som har tafset på meg. Var ikke mye frivillig det skal jeg si deg.

Han har jo åpenbart opplevd noe svært vondt, en traumatisk opplevelse.

Jeg ville helt klart lagt dette bak meg og gått videre med ham i livet mitt!

Skrevet

Hm,hvis dere mener dette er voldtekt,hadde jeg da forlangt at han skulle anmelde denne dama,hvis jeg skulle gått videre.

En annen ting,når han da begynte å tenke litt på den som satt hjemme,klarte han å dytte den andre vekk.Hvorfor ikke gjøre det med en gang da.

Klarer ikke å se på dette som en voldtekt jeg.At hun begynte å stryke på ham,ja,det kan ikke han noe for,men at han lot henne kle av seg for deretter å trenge inn i henne,er hans fulle ansvar.

Nei,sånne menn passer ikke i mitt liv og bør ikke passe inn i noens liv.

Skrevet

det er ikke voldtekt, han fikk jo selv stå pikk, så noe lyst hadde han jo.. men jeg mener at det høres jo virkelig ut som om han angrer, ja, han gjorde en feil, en feil han tydeligvis sliter mye med selv også. men i det han sluttet og feste og og være hjemme med dere, beviser han ikke da at han har forandret seg, og at han gjør alt han kan får og rette det opp igjen!? ja han har selv skylda får fylla, men det at han drakk var jo ikke galt, det kan skje den beste at man drikker seg får full engang, forskjellen ar da at noen lærer, andre ikke. og jeg syntes det virket som om han lærte av det... han lærte at og drikke seg så full, gjør at han blir i stand til og gjøre ting han i edru tilstand aldri ville gjort, og dermed sluttet han og drikke(iallefall så mye)

jeg hadde gitt han en y sjanse, det har skjedd en gang, og han viser tydelig anger.. mest sannsynlig hadde han aldri gjort dette om ikke hun hadde stelt opp til det, og han var tydeligvis får full til og tenke over konsekvensene, men det har han gjort nå, og jeg trur ikke har lar dette skje igjen!

Skrevet

Kjempetrasig situasjon.. jeg tror nok også jeg hadde slitt med å tilgi typen min da jeg synes historien her blir litt for suspekt.. Men det er klart; Du må ikke ta noen avgjørelse på grunnlag av vi her inne mener. Du må tenke på hva som føles rett for deg og barnet dere har sammen. Kanskje det er lurt å la dette passere og å glemme det, men tingen er at om du velger å tilgi han. da har du også sagt fra deg "retten" til å "straffe" han i framtiden. Når man tilgir, så må man også ofte lide sammen med den som har utført ugjerningen, men også huske på at man ikke kan fortsette å grille personen for det som skjedde. Da har man egentlig ikke tilgitt.

Men så var det noe som heter "tilgitt, men ikke glemt", da..

Ønsker dere lykke til, og håper det ordner seg på en eller annen måte.

Skrevet

tilgi ham, det fortjener ham. han var full, redd for fremtiden, babyen og syns det var dødsskummelt. han fortjener tilgivelse og en ny sjanse. jeg antar han har tatt sin straff i dårlig samvittighet. hva får deg til ikke å tilgi HI?

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du er såret...

Men husk, det virker som at han har lært nå. Vi vokser på erfaringene vi gjør oss, gode som dårlige...

Hvis det er et snev av mulighet for at du kan tilgi han ville jeg tatt initiativ til samlivsterapi, for kanskje å kunne snu det litt. Dette selvfølgelig pga barnet dere har sammen..

Tilgivelse kan være svært vanskelig, men har du tenkt på at dersom du klarer å tilgi - kanskje du vil føle deg bedre også?

Skrevet

Fortalte han deg hva han gjorde frivillig? u fant ikke ut noe på egen hånd, og så fortalte han det?

Synes uansett at alle forjener en ny sjanse når de åpenbart angrer og har forandret oppførsel. Tenk deg hvor hjelpesløs han må føle seg, ikke at han ikke fortjener det, når du er så bestemt på å ikke tilgi han og han risikerer å miste deg for godt. Tviler på at han ville ha gjort det samme igjen, på måten du beskriver hvordan han har endret oppførsel og hvordan han oppfører seg nå som du vet.

Er sinnsykt imot utroskap, mannen min har også vært utro mot meg, så jeg vet hvordan det føles å bli bedratt... Men tenker det at alle kan gjøre feil, store og små, men angrer personen virkelig og forbedrer seg synes jeg de fortjener en ny sjanse.. Gjør han det igjen derimot, hadde saken vært en helt annen igjen..

Men dette er jo noe du må føle på selv, hvor oppriktig han er osv... hvor glad du er i han, om du ønsker et liv med han.. Men enig med hun som sier at tilgir du, så prøv å ikke ta det opp igjen og bruk det mot han ved senere krangler og diskusjoner. Det vil bare skade forholdet ytterligere.. Dere kan faktisk komme styrket ut av dette! Hvis dere begge jobber for å få til et godt forhold igjen, opparbeide tillit til hverandre, og spesielt din tillit til han osv. Det krever ihvertfall full ærlighet fra han fremover. Det ligger mye jobb bak et godt forhold..

Skrevet

Han ble jo regelrett voldtatt. Kanskje han burde anmelde henne. Det er jo helt grufullt. PS sjekk at du ikke har pådratt deg en kjønnssykdom av dette.

Skrevet

Håper det var ironisk ment??

Skrevet

En gang utro alltid utro... han burde kjenne pain in the ass;) d er ett STORT skritt og ta og ligge med andre, SELV om man er full! D er kjempe barnslig og skylde på!!!! d er ikke en unnskyldning i d heeele tatt. Man blir jo letter mottakelig for drit, men likevel... han valgte bort deg og BABYEN! drit sekk.

Skrevet

Måten det blir beskrevet på av deg, tilsier at han ble voldtatt, og da må det anmeldes! Hadde dette skjedd med ei jente, hadde det blitt beskrevet som voldtekt ihvertfall..

Men om det ikke er tilfelle, men at han gjorde dette av fri vilje, så er han bare en utro jæ*#&el.. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å tilgi han det da.. Mulig at jeg virkelig hadde ønsket å tilgi og glemme, men jeg vet ikke om jeg hadde klart det.. Hadde tenkt på han sammen med denne andre jenta hele tiden til jeg hadde blitt sprø!

Det er bare du som kan bestemme hva som skal skje med ditt liv! Ta en avgjørelse, og hold deg til den!! Lykke til ihvertfall!

Skrevet

han dyttet henne unna står det jo!

Skrevet

Velger du å tilgi, ville jeg gått i parterapi. De vet hvordan dere kan komme styrket ut av dette. Jeg hadde ikke klart å tro på den historien 100%...Hvertfall ikke når jeg er sint og såret.

Skrevet

Hvis han er en god kjæreste og pappa, han har lagt bylivet på hylla og han TRYGLER om å få reparere forholdet hadde hvertfall jeg tatt han tilbake. Ja, jeg synes han dreit seg ut, men jeg synes også han fortjener en ny sjanse. Det er sikkert tøft å skulle reparere et forhold etter noe sånt, men jeg synes det var flott han sa det til deg i stedet for å gjøre som mange andre; leve resten av livet på en løgn. Så lenge denne angeren hans er ekte og han skjønner at dette kan ta tid for deg ville jeg tilgitt han og forsøkt å starte på nytt. Skulle det mot all formodning skje igjen vile jeg avsluttet forholdet.

De som roper høyt om at han skal på hue og ræva ut, og at "sånne menn" ikke er noe og samle på er etter min oppfatning damer som ikke hadde vært i stand til å gå gjennom en slik prosess selv. Det finnes sikkert flere grunner til det, f.eks. at de hadde vært for usikre på seg selv, at de er sjalu, at de mangler selvbevissthet og er generelt mistenksomme for at andre skal lure dem/skuffe dem.

For at du skal få til å fortsette forholdet ditt er du, slik jeg ser det, nødt til å gjøre et bevisst valg om å tilgi han og velge å reparere forholdet. På sin side må han være som en åpen bok. Han må, så lenge du /dere trenger det, alltid fortelle deg hvor han er (og han må være der han sier han er), si i fra når han kommer hjem, ringe dersom han blir forsinket. Jeg synes han også bør forplikte seg til å kun drikke en viss mengde alkohol, som dere blir enig e om, dersom han skal være i en setting der dette serveres. Han har et ansvar for å gjøre deg trygg. Dere kan få til dette, men det krever at du også vil, og det kan du ta et bevisst valg om. Tilgivelse er ikke en følelse, men et valg.

Det er altfor lettvint å bare avfeie dette med svadasvar som jeg føler endel kommer med når det er slike temaer oppe på disse sidene. Jeg ønsker deg alt mulig godt, også håper jeg du fikk noe ut av det jeg skrev. Masse lykke til og en *klem*

Skrevet

Jeg synes sistemann79 skriver kloke ord, og kan bare si meg enig.

Hvis situasjonen var slik han beskriver, så var det i hvert fall ganske nært å være voldtekt, selv om jeg tviler på at det ville ført noen vei å forfølge det. I stedet for å henge deg opp i detaljene rundt den situasjonen, ville jeg heller fokusert på framtiden din med ham. Hvis han angrer og endrer seg (f.eks. ikke drikker like mye tequila igjen) og viser at han satser på deg, synes jeg du skal gi ham en sjanse.

Jeg tror du kommer til å angre siden hvis ikke du prøver. Hvis han mener alvor og får til å sette det ut i praksis, så vil du og barnet ditt få mange fine opplevelser sammen med ham i framtiden.

Skrevet

Det er faktisk fullt mulig å voldta en mann som f.eks får ståpikk i søvne. Hørt om morrabrød? Menn kan få ereksjon uten å være ved sine fulle fem, det betyr ikke at de er kåte, slettes ikke. Man må lære litt om mannens biologi før man slenger ut påstander om at en ståpikk = lyst som igjen = utroskap.

Nei, skjønner ikke at dette er noe å mase om.

Skrevet

Hvis ting virkelig er slik som du beskriver HI, så tilgi han!! Han gjorde jo ikke dette frivillig, og viser tydelig anger, på noe som ikke er hans feil!! Er man full nok, vet man ikke hva som skjer før etterpå! Men synes du skal si til han at han bør anmelde henne, fordi det ER voldtekt når man gjør slikt, uansett om man er gutt eller jente. Ei jente ville garantert anmeldt dette om det skjedde henne!!

Dessuten fortjener alle en "second chance" :)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har opplevd dette.. Ble til og med gravid. Men jeg anmeldte ikke. Jeg var kjempeskamfull for at jeg hadde vrt så drita at jeg kunne la meg utnytte på den måten. Det er en god del enklere å anmelde en voldelig voldtekt tror jeg.

Skrevet

Det virker som om han har skammet seg, og derfor ikke turt å si det til deg..

Folk som blir misbrukt, skammer seg ofte. For det var nettopp det han ble, han lå å sov. Hun utnytta situasjonen.

Jeg hadde tilgitt han, og aldri mer sagt noe mer om det med mindre han begynnte å prate om det.

Skrevet

Jeg er absolutt ingen tilhenger av utroskap.

MEN i dette tilfelle så viser han tydelig at han angrer. Og siden han var så redd og t.o.m svimte av da han skulle fortelle, så sier det veldig mye om hvor mye han bryr seg om deg og den lille familien hans.

Jeg hadde nok tilgitt ja, og følt meg ganske trygg på at han ikke gjorde det igjenn siden han angrer så bittert på dette.

Vi alle er mennesker og kan gjøre feil. Han har tydeligvis lært av sin store feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...