Gå til innhold

Kan deres graviditet/fødsel sammenlignes med deres mødres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg og lurer for meg sjøl.... Hørte fra en på jobben at jeg skulle snakke med min mor om hvordan hennes første fødsel var... og kunne vel ta utgansgspunkt at det kunne sammenlignes med min kommende fødsel.

Er enda mange uker igjen, men måtte jo sjekke om hun gikk overtid med min storebror. Det kunne hun bekrefte med 3 uker.... og 13 dager på overtid med meg. Ja så nå er jeg spent på hvor lenge jeg skal gå gravid i mitt første svangerskap.

Han kommer nå han er klar sier bare hun da :P

Er det noen der ute som har erfart eller kan sammenlignes med sine mødre...??

Bare lurer jeg da..... Men må si jeg føler på meg at det ble plutselig noen lengre uker fra fødselen. *sukk* med godt humør

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette har jeg også hørt, men min første fødsel var helt ulik min mor. Hun fødte tre uker før, jeg to uker etter. Hennes varte kort, min en evighet, hennes enkel, min komplisert. I det hele tatt veldig ulik. Det eneste like tror jeg nesten at begge hadde avkom med like gener:-)

Lykke til

Skrevet

Mamma var bare 19 da hun fikk meg og hun hadde ingen plager i svangerskapet. Det har jeg hatt, bekkenplager o.l. Men fødsel var helt lik. Kjapp og fin :-)

Skrevet

Jeg har i alle fall hatt et veldig likt svangerskap som moren min! Om vi får lik fødsel også gjenstår å se.

Skrevet

Jeg fikk en jente for snart 8 mnd siden, og både svangerskapet og fødselen min var helt lik som mamma sin da hun fikk meg......

Skrevet

Usikker på om svangerskapet var likt, men mamma fortalte meg at hun mistet pressriene i alle sine tre fødsler. Det samme skjedde med meg i min første fødsel. Hadde trykketrang fra ca 5cm, men da det virkelig gjaldt var det ingenting der. Er nå veldig forberedt på at dette kan skje igjen og skal be dem ha drypp klar.

Skrevet

Takker for deres svar jenter :o)

Det blir spennede å se hva som skjer....

Vet at min mor fikk kjeft av JM for at hun gikk 3 uker over tid, men det var jo for 30 år siden....Tror nok ikke det skjer med meg heldigvis.

Skrevet

det enesete jeg kan si at stemmer med både mine og min mors fødsler er at det går fort når det starter...det vil si at åpnings riene ikke tar lange tiden og vi har ikke trengt mer enn 3-4 press rier før barnet er ute.

Det har mye med fysikk å gjøre mener jeg...

Selv er jeg mer lik min oldemor i fødslene og svangerskapene sier min mormor :)

Hun kunne jobbe frem til dagen hun fødte og gikk tilbake på jobb en dag etter babyen var kommet til verden... hehe.. hun hadde 11 barn og siste ble født for 90 år siden (tøff dame)

Men ellers så er det forskjell på både det å gå over - noe min mor gjorde med to av tre...

Fødsels vekt... og selve svangerskapet...

Skrevet

min mor fødte meg på 3 timer 11 dager før termin min bror kom på 5 timer på termin. min datter kom på termin men brukte 23 timer neste mann kommer snart håper jeg 3 uker igjen blir spennende å se hvordan denne fødselen blir. håper han kommer litt før.. svangerskapene har vært veldig ulike min mor hadde svangerskapsforgiftning med meg og skikkelig bekkenløsning med min bror uføretrygda pga det er 23 år siden han ble født nå i april så veldig glad for at jeg ikke arva den biten.. jeg har hatt to veldig fine svangerskap uten spesielle plager bortsett fra veldig kvalm i begynnelsen med begge..

Skrevet

Mamma og søsteren min var aldri kvalme da de var gravide, så jeg var i hvert fall veldig optimistisk med tanke på det for min egen del da jeg ble gravid. Men her lignet vi ikke på hverandre. Jeg var skikkelig kvalm til en liten stund uti 2. trimester.

Mamma og søsteren min gikk veldig på overtid med sine fødsler (Jeg ble født 18 dager etter termin. Da måtte de bare sette henne i gang og dra meg ut.), så jeg håper jeg ikke likner på dem her heller, men det hadde jo vært typisk.... :-)

Skrevet

Mamma har hatt 6 fødsler. Alle har det til felles at de har vært raske. Den korteste var på 48 minutter. Hun har fått før termin på 4 av barna, en ble satt i gang på termin mens jeg kom 7 dager over termin. Selv gikk jeg 9 dager over, og på 3 timer og 3 kvarter var hun ute. Så vi har hatt raske fødseler begge to, og det er vel eneste likheten. (vi fikk strekkmerker begge to da.)

Skrevet

Mamma hadde styrtfødsler med alle oss tre jentene.

Mine to eldre søstre hadde imidlertid lange, mer normale fødsler. Tror (heldigvis) ikke det er noe fasitsvar å få derfra.

Skrevet

Jordmor sa at iallefall første fødsel ofte kan sammenlignes med ens mors første fødsel, men da hvis man har samme kroppsfasong..

Jeg tror ikke jeg kan sammenligne meg med mamma fordi hun var LITA og TYNN når hun fikk første, mens jeg er høy og normal kropp i forhold til høyden min, hofter..

Skrevet

Når jeg skulle føde min første, ble jeg spurt når jeg kom på føden hvordan fødselen til mamma hadde hvert med meg. Men ho hadde hvert for trang i bekkenet så det endte med akutt keisersnitt, fordi jeg ble sittende fast. Så der var det ikke noe å sammenligne. Men min første var like lang som meg, og vekta skilte med 10 gram.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

NEI, skulle ønske den kunne være like lett som hennes :-(

Skrevet

Niks. Min mamma har født 3 jenter, helt forskjellige fødsler enn jeg har hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...