meg82 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 *Hva har dere kjøpt av utstyr? *Er 30 uker nå, er det lurt å pakke bagen i tilfelle? *Hva trenger en baby som er født i juni? *Hvilken vogn er best? *Skal dere som får baby nå til sommeren på sommerferie? :-D
Ladybug~N&E Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 nå har jeg født for lenge siden da(snikleser for jeg savner å være gravid i 3trimester!) men husker jo litt fra de siste 10 ukene alikvel;) utstyr som jeg hadde klart på denne tiden var: kleskommode, vogn, bilsete, stellebord, alle stelleprodukter(oljer, gulpekluter, smekker osvosv), seng/sengeutstyr, klær og tepper. alt det andre som vippestol, babygym osv kjøpte vi etter fødselen, etter behov. ville nok ikke påstått at du absolutt trengte å pakke bagen nå. men du kan jo begynne;) alt du har kjøpt inn til barseltiden (ammeinnlegg/topper osv) er det jo bare å hive i bagen. greit å ha alt på ett sted uansett. hva du trenger til junibaby - klær tenker du på? eller? kjøp det du vil men det er greit å huske å kjøpe noen strømpebukser og litt varmt tøy selv om det er sommer;) kanskje en ytterdress også. en sommerdress liksom;) husk å kjøpe solkrem.(de skal jo ikke være i sola men man får ikke beskyttet dem fra sola 100% uansett) lue for å beskytte hodet for trekk/sol/varme solbriller er kjekt lammeskinn i vogna er kjekt, sommer som vinter. hvilken vogn er best har fått inntrykk av at det er douvogner som er best. bagdelen er mye større en bagen på kombivognene. (jeg har briokombi og er egentlig veldig fornøyd med den. spesielt sportsdelen. har dessuten vendtbart håndtak så jeg slipper å ta av sittedelen og snu den dersom ungen skal sitte en annen vei) hvilket merke som er best har jeg ingen aning om. meldte meg fort ut av foreninga for dem som har barnevogndilla og kan alt;) ang. det å reise på ferie jeg hadde aldri reist på ferie til utlandet f.eks. heller ikke på langturer som innebærer lengre kjøreturer, båt eller fly. synes lissom det blir for mye greier for en helt ny baby som aldri har sett annet enn innsiden av magen min. men dette er nå min mening da;) jeg hadde derimot reist på hytta ved sjøen og til familie som ikke bor lenger unna enn at det kan gjøres på noen få timers reisetid;) noe mer du lurer på? hehe;)
volvo-mamma Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 har det meste i hus allt innen stell og seng/ sove ting Bæresele og en del klær. bilsete.. tepper både vanelig og helse teppe.. skal kjøpe dyne og pose til vognen og et kort håret lammeskinn. tror vi har det meste- men har en på snart 2,5 år da så vi har masse fra han var baby... Lurt som nevnt over å ha litt strømmpebukser og eller lang bukser til babyen selv om det er sommer - er ikke alltid så varmt i norges land selv om det er sommer. en tynn jakke eller dress... Sol brem på huen er ikke dumt og solbriller man får også kjøpt solskjerm til vognen og eller paraply. Jeg har duo vogn selv (simo) er veldig fornøyd med den god og stor begg Vi skal nokk ikke på sommerferie da babyen er ventet i slutten av juni.. blir en del korte turer til strender og aktiviteter i nærområde.
Maren - på overtid Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Har et junibarn fra før og venter et maibarn nå Tror ikke jeg hadde kjøpt så mye ved uke 30, men begynte så smått... * bilstol * vogn (hadde en duo Simo, men har nå valgt kombi Teutonia) * Stellebord. Kjøpte et flott og fancy, men det endte i kjelleren. Et helt enkelt stellbord fra Ikea er det som viste seg å fungere best på badet. Det tok minst plass. "det enkle er ofte det beste" * badebalje * vippestol som kan legges helt ned i liggende (da kunne han ligge der fra han var baby) Satt den på kjøkkenbordet når jeg laget middag ) * babybjørn (brukte den lite) * babydyne + trekk * Helsetepper - skulle jeg ha kjøpt på forhånd. Sendte svigermor til byen for å kjøpe et par/ tre en av de første dagene hjemme. Bruker disse mye til å tulle babyen inn i, og noen er jo alltids til vask. * SMOKK - hadde jeg ikke kjøpt inn, men det gjør jeg nå!! * Myggnett til vogn!! Viktig på denne årstiden (også regntrekk, dessverre) * seng, madrass og kantbeskytter * rullegardin på soverommet hvor senga skal stå * En liten søppeldunk med lokk til badet Det er det jeg kommer på i farta... Sykehusbagen er ikke noe stress, men begynn og pakk hvis du vil. Hadde vel ikke planlagt så mye ferie riktig enda. Det tar alltids tid for dere å venne dere til den nye tilværelsen..ta ferien når dere kjenner at dere er klare for det.
1, 2, 3!!! Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg er 32+1... * Har ikke pakket bag'en ennå, men har tenkt tanken! * Har kjøpt: - Bilstol - Vaskekluter, gulpekluter, håndklær, dyner, sengeklær, sengekant - Stelleveske - Ammeinnlegg i ull - Skinn - Voksipose (eller hadde fra før, men har fornyet den med nytt trekk!) Vogn og seng blir kjøpt den 25. denne mnd. * Hvilken vogn som er best, er nok opp til hver enkelt, men her blir det i allefall Quinny Freestyle. * Har selv termin 30. mai, så blir nok et mai/juni-barn. Har satt meg opp en liste hva jeg synes "vi" trenger: - 6-8 stk. langermede bodyer - 6-8 stk. kortermede bodyer - 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser - 1-2 stk. pysj - 1-2 stk. jakker - 1-2 stk. luer - 1-2 stk. helseteppe * Sommerferie... Hmm... Blir nok en tur til Østersund, med Frösön Zoo, Østersundbadet og Jämtland for de to største på snart 7 og 4 år sin del. Ellers blir det nok lokale badestrender rundt omkring her vi bor! =)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg har kjøpt; - bilstol (Acta Craco) - Seng (ikea), madrass og kantbeskytter- kjøper brukt av ei på jobben - Stellebord (ikea) - Stellematte - Badebøtte a'la mummy tub m/stativ - Vogn OTH, regntrekk og insektsnett - Bleiebøtte - Vippestol (baby bjørn) - Helsetepper, tisselaken, babyklær/sokker, myke håndkle etc etc. - 4 ammebh, ammeinnlegg, bind, behagelige truser, Skal ha: - bæresjal (kjøpes brukt) - Ammepute - Uro - Krabbeteppe m/playgym Jeg er i uke 36 og har ikke pakka bagen enda.. kanskje på tide.. Jeg har ikke handlet strømpebukse el. saueskinn (har kjøpt saueskinnspose til vinteren bare), folk sier så mye forskjellig, ser det litt ann jeg.. Har termin i mai og skal i brullup i Asia ca. 6-8 uker etter fødsel.. Syns det er litt tidlig, og hadde ikke reist om det ikke var for at det er nær familie som skal gifte seg. Dessuten skal vi bo hjemme hos familie som vet hva vi trenger/har utstyr til baby, ellers hadde det ikke vært aktuelt..! Men vi har ikke bestilt billetter enda, det gjør vi ikke før like før, når vi vet at det er helt trygt for lille baby å dra!
Nætte;mortil2 Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg er nå 29 uker på vei, og det har begynt å komme ting på plass.. Vogna hentet jeg i går, og fikk slynge i posten for en liten stund siden (bæreslynge..). Har sortert litt klær etter førstemann og sett at bilstol og vippestol er ok.. Men mangler kommoden og en del klær og ellers smått utstyr. Men dette blir jeg ikke å styre så mye med før det er mye nærmere termin. Har heller ikke pakket bagen, ikke tenkt på det engang!! Om noe skulle skje så kan mannen min ta med seg ting han..
Nætte;mortil2 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Glemte det med vogn! Har kjøpt emmaljunga edge duo i fargen Elk! Utrolig flott vogn!!! Virker stødig og lett, kunne i går ta bagen ut med en hånd mens jeg vippet ut og opp understellet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå