ragna Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 dessuten er det lov å begynne en setning med og. hah! jeg hater ordet synes, men fra nå av skal jeg bruke det for det det er verdt. jeg synes ordet synes suger, men jeg synes det er flott å synse om et ord som synes.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg digger *ham*, dessuten skriver jeg *hverken*. Ser ikke hvorfor det er noe galt med synes, liker i tillegg at vi har fått nyskapninga *synse*.
ragna Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 hverken? verken? jeg skriver også hverken, hmm, er det unormalt altså? jeg ser det galne med ordet synes siden jeg ble nedsatt en karakter på en stil pga bruken av ordet for uendelig mange år siden. å synse er et sjarmerendes utrykk som blir misoppfattet av de fleste her inne.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Jeg fikk smekk på fingeren og fy i ansiktet på barneskolen for hverken, men har konsekvent holdt på det - mulig det er lovlig nå, det gidder jeg ikke sjekke.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Verre at mange skriver syntes når de mener synes! Og ett når de mener et! Og å når de mener og! Ser det hele tiden her: slurv, slurv, slurv!!!
oui-oui Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg skriver også ham og hverken. Fikk kjeft på ungdomsskolen for konservativt språk - da insisterte jeg på å skrive "solen". Tror fremdeles jeg foretrekker en-endinger faktisk.
scoobidoo Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Bare en liten oppklaring: Det har akkurat (for rundt et par år siden) blitt lov å skrive "hverken" med "h". De lot det bli lov fordi det var en såpass vanlig feil blant det norske folk. Det er selvfølgelig lov å skrive "ham", hvis man bruker det på rett plass.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Før i tiden het det offisielt "hverken". Så kuttet man ut h'en, men mange vente seg ikke til det. Derfor er den innført igjen. Noen som har sagt at det ikke er lov å skrive "ham"? Da har de i tilfelle ikke skjønt hvor det bør brukes.
♥Prinzessin♥ Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Ham? Det er et ord som lever i beste velgående. Der ordet "ham" blir erstattet med "han", fryser jeg langt inntil min dannede marg. "Jeg elsker han". "Hun liker han". GRØSS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå