MrsL1 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 hmmmm sitter her bittelitt satt ut jeg.... Var på første UL i uke 9, ble da satt tillbake 2 uker til uke 7 Og nå, uke17 (regnet etter forrige UL) ble jeg satt enda en uke tillbake altså nå plutselig i uke 16 dvs. at jeg skal ha blitt gravid 3 dager før jeg testet posetivt... Dette går vell ikke?!? hadde foresten en SA før jeg ble gravid denne gangen, uten mestrasjon imellom... Regnte derfor med å bli litt satt tillbake første gangen... men ikke SÅ mye... Noen som kan forklare meg dette?!?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 VAR VEL HCGVERDIENE FRA SA SOM SATT IGJEN DA DU TESTET POSITIVT? sorry store bokstaver, kom nær caps og orker ikke skrive omigjen;)
MrsL1 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 nei... kan ikke ha vert det heller, fordi hadde testet etter SA, for å være sikker.... Så den var neg. flere ganger etter SA også neg en uke ca før jeg testet posetivt....
Mamma mjaua Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 hei. jeg ble satt tilbake 5 uker først (og senere satt frem 2 uker). men da jeg ble satt tilbake 5 uker, ble jeg veldig sjokkert, og spurte om jeg kunne teste positivt kun en uke etter jeg var blitt befruktet. legen min (på ullevål) sa ja, og at man til og med kunne teste positivt allerede dagen etter man var blitt befruktet, selvom det er veldig skjeldent.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Du er ikke den eneste her inne som har opplevd å få en UL-termin som ikke henger på greip. Sjøl fikk jeg en UL-termin som tilsier at jeg skal ha blitt befruktet på et tidspunkt jeg ikke hadde sex engang... bel satt fram over ei uke (og jeg har kort m.syklus). Nå er det engang rutine-UL helsevesenet går etter når terminen skal fastsettes, men svært få føder jo på denne datoen så den er absolutt ikke "hellig". Den er kanskje slik at UL-terminen er mest riktig - men det betyr ikke at den er riktig i ALLE tilfellene. Jeg kan rett og slett ikke tro noe annet enn at jordmødrene (som jo også bare er mennesker) innimellom også tar feil når de måler - eller at de glemmer at fostre varierer i størrelse OGSÅ i de ukene de liksom skal være mest sammenliknbare i størrelse (uke 18-20).
HøstBaby <3 Elias Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Leste her en plass igår at man heller ikke ved hjelp av UL kan finne frem til når du ble befruktet. De måler kun fosterets anatomier å beregner termin utifra de målingene. Noen barn vokser svært forskjellig, å derfor kan man også bli litt forvirret med tanke på om du har vært på flere UL'er å blitt satt tilbake før å. Sist jeg var på UL målte hun hode og lengden, hode-målet satte meg tilbake en uke, men lengden tilsvarte den uken jeg var på. Så de vokser litt i rykk å napp å alle er forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå