Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg var hos legen igår og han sa jeg hadde litt proteiner i urinen i tillegg til høyt blodtrykk. Jeg skulle komme tilbake til han neste uke. Kan dette være svangerskapsforgifting eller er det normalt i slutten av et svangerskap?? Spurte han om det var svangerskapsforgiftning, men jeg fikk ikke noe svar.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 ja det er såkalt eggehvite i urinen. og har du høyt blodtrykk kan det tyde på svangerskapsforgiftning, men det er forskjellige nivå på hvor mye protein du har i urinen, så det er sikkert ikke farlig visst han sa du skulle komme tilbake neste uke:) hadde det selv på sist kontroll,men jeg hadde ikke høyt blodtrykk, så jeg fikk ikke beskejd om å komme tilbake engang:) går sikkert fint!
mamiladi Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Synes det var dårlig av ham å ikke gi deg noe svar :-/ det kan være at du har en lett svangerskapsforgiftning, men ikke så alvorlig at han ville si det. (Synes at du skal ta det opp med legen, mange leger kvier seg for å si alt. Men det er jo bare dumt!) Her er en link som sier hva svangerskapsforgiftning er, og hva du bør kjenne etter og gjøre. Greit å vite litt :-) http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321187
Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Ja, det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Man diagnostiseres med svangerskapsforgiftning dersom man har proteiner i urinen, høyt blodtrykk og hevelser i kroppen samtidig. Men proteiner i urinen kan komme av at urinprøven har blitt forurenset av utflod og høyt blodtrykk kan være situasjonsbetinget. Det er antakeligvis derfor legen din ønsker deg tilbake for en ny sjekk senere. Det du kan gjøre nå er å slappe av - gjør minst mulig husarbeid, legg deg ned og slapp av (med bena høyt) så ofte du kan og forsøk å ikke bekymre deg for en eventuell svangerskapsforgiftning. Drikk masse vann og bad dersom du har muligheten til det. Svømming i basseng skal gjøre underverker for hevelser i kroppen. Dessuten er det veldig godt å føle seg vektløs innimellom =) Altså.. Ta det så med ro som du kan, drikk masse vann og sørg for at neste urinprøve er frisk morgenurin som er tatt av midtstrålen =) Vask deg gjerne godt nedentil før du tar urinprøven.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Det er ikke normalt å få høyt BT eller proteiner i urinen, det tyder jo på svangerskapsforgiftning.. Men, er mulig verdiene dine ikke var sååå høye. Det du skal være obs på er om du plutselig får mye vann i kroppen, smerter øverst i magen, hodepine som sitter i pannen, synsforstyrrelser, osv.. Dersom du får noe av det ovenfor, eller bare føler deg dårlig, kontakt føden med en gang:) Masse lykke til. PS: Dersom du hadde svakt utslag på proteine, kan det også bare være forurensning, som ikke har noe med svangerskapsforgiftning og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg har masse vann i kroppen i tillegg. Fy søren jeg skal ringe tilbake til han i morgen igjen :-(
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg hadde også spor av protein, men så lenge blodtrykket var fint, så var det ingeting å bekymre seg over. Legene er pliktige til å si fra om det er noe galt, så viss han ikke sa noe, er det ikke noe heller. Han vil nok bare vere sikker på at det ikke utvikler seg til noe mer. Har du lenge igjen?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Hva var BT ditt på da? Leger kan være litt sløve ja!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Det var høyt i forhold til det jeg hadde ligget på før sa han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå