Gå til innhold

Er det veldig teit med bilde i en CV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...?

Regner med at svaret er ja, men kanskje tidene har endret seg og det ikke regnes som teit lenger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken jobb, men stort sett så er vel bilde litt "fy" enda ja.....av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg fikk høre på intervjuer at det var veldig positivt at jeg hadde bilde på Cv`n, hun ene sa til og med at jeg fikk komme inn på intervju fordi jeg så så blid og hyggelig ut på bilde (jeg var absolutt ikke kvalifisert for jobben).

Tror bilde er positivt jeg :)

Skrevet

jeg også har fått beskjed om at bilde på cv er veldig positivt:)

Skrevet

Ser du søt og hyggelig ut var det et stort + hos de som søkte hos meg iallfall.

Men en gang fikk jeg et bilde hvor det så ut som hun satt toppløs og hadde kuttet bildet så det akkurat ike skulle synes. DET var ikke positivt.

Skrevet

Åja, hmmmm.

Jeg hadde tenkt å evt. ha med et bilde der jeg ser litt sånn proff og seriøs ut, de jeg ser blid og hyggelig ut på, er veldig amatørmessige, med litt rot i bakrgrunnen og sånt.....

Hva gjør man da....

Det er en jobb der man må være seriøs og sånt, men innebærer også mye kontakt med mennesker, og relasjonsbygging, så man bør jo være hyggelig også.

Skrevet

Jeg synes det er positivt..

Skrevet

Jeg har akkurat sett igjennom masse jobbsøknader. De som hadde bilde var mange forskjellige personer. Mange som helt klart hadde utseendet på sin side, men bildene var bare litt for merkelig, eller ikke helt som de burde. Så jeg vil si det at det faktisk helte mot det negative i den jobbsammenhengen der. Ingen av de med bilder ble innkalt, ikke bare nødvendigvis pga. bildet, men det ødela litt av inntrykket.

Så jeg sier nei.

Skrevet

Ja altså, tror neppe det er veldig populært med bilde av at man er ute å går på ski eller noe hehe (for å sette det litt på spissen), men det bilde jeg la ved var tatt i sånn fotoboks, hadde hvit skjorte på meg, hadde satt opp håret og smilte vanlig.

Skrevet

Hm..

Det bildet jeg vurderer er tatt av en proff fotograf. Jeg sitter i et panel i en debatt, og det viser meg i ca. halv figur, fra livet og opp, sittende på en høy krakk, sett litt nedenfra, mens jeg ser litt tenksomt ut og opp mot venstre billdekant.

I bakgrunnen skimter man et stort lerret med noen store logoer som ikke er lesbare.

Teit?

Skrevet

Hadde du søkt den stillingen de jeg så søknaden fra så ja, trolig jeg det hadde vært ganske teit. Spesielt hvis det var logoer i bakgrunnen - uavhengig av hvor lesbare de var eller ei.

Jeg vet ikke om jeg ville lagt ved bildet. Sier nei.

Skrevet

Det ville jeg ikke brukt nei. Ser best ut med portrettbilde/"passbilde", enten fra fotograf, automat eller tatt hjemme med en hvit bakgrunn.

Skrevet

OK, jeg får droppe det da, for sikkerhets skyld.

De kan jo bare google meg, så finner de bilder, men der ser jeg mye teitere ut...Jaja.

Takk for synspunkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...