Gå til innhold

Hva tror dere skjer med klagene som sendes på leger etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere de blir tatt til etteretning og gjort noe med eller havner de i bunken med alle andre papirer?

Vurderer å sende klage ang fastlege og helsestasjonslege, men føler at jeg bruker unødvendig mye tid og krefter på dette hvis den kun skal ende opp i papirbunken til kommunelegen.......

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med de har de samme prosedyrene som ved et evt sykehus. Da jeg sendte inn klage, ble jeg innkalt til møte før å diskutere hvordan vi skulle gripe saken an,slik de kunne lære av det og jeg kunne få gjennomrette tilliten til dem som sykehus.

Ble iaf håntert veldig profesjonelt.Er ikke unødvendig bruk av krefter, ved å sende inn et skriv, om argumentasjonen seriøs og velbegrunnet. Dette hjelper jo ikke bare deg som pasient,men også andre. Sånn at de evt sakene du tar opp ikke gjenntar seg.D er bare slik sykehus,helsestasjoner og legekontorer kan forbedre seg.

Om du ikke vil ta d opp personlig,slik som jeg gjorde,kan man skrive til pasientombudet (info finner du på nette) så vil de ta et nærmere øyenkast på sakent.

Stå på og lykke til!!:)

Skrevet

De har vel ikke ressurser til å innkalle alle som sender inn klager ang leger, til møte? Du hadde kanskje en ganske stor/alvorlig sak kanskje?

Men skal først til utredning med gutten min og så få jeg se hva som kommer ut av det. Finner de ut av hva som feiler han, kommer jeg nok til å sende en klage ja...

Takk for svar. HI

Skrevet

Jeg ville kontaktet Norsk Pasientombud jeg og forhørt meg litt. De kan sikkert svare på spm dine.

Skrevet

Ja,saken min var ganske stor...men vet om andre som har hatt "mindre" saker som har fått samme prosedyre. Jeg valgte å møte opp for å vise at jeg ikke var redd for d.Om d er en mindre sak ville jeg ha sendt inn et skriv til pasientombudet. Så kan de se nærmere på¨saken i tillegg til at du kan få råd og veiledning.

Hilsen M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...