Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg går i uke 36 og siden mandag har jeg hatt migrene, den kom kastet på meg på mandagskveld, tirsdag like ille, onsdag og i dag vondt men ikke lammende når jeg sitter stille men så fort jeg begynner å gjøre noe eksploderer det. ringte til legen og hørte om det er noe jeg kan ta uten om paracet som ikke hjelper, de sa at jeg kunne ta en paralgin men det tåler jeg ikke. siden jeg ikke tåler det var det ikke noe alternativ. Jeg blir jo gal av å gå sånn her. har legene deres sagt noe annet?
moden mamma Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 nope... samma her - sliter jeg også! Har begynt på akupunktur, det gjør susen! Hadde ikke overlevd uten... Ellers så er vann, jevnlig mat, søvn, lite sjokkis og kaffe samt magnesium-tilskudd gode hjelpemidler for meg - selv om jeg ikke greier etterleve det til enhver tid... Om du bor i Oslo kan jeg anbefale Klinikk Fjeld på Majorstuekrysset, Vibeke der hjelper meg med mange plager. Ikke vanskelig å få time på dagtid og det hjelper veldig fort! lykke til - ikke godt å gå slik!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 nåler hjelper ikke på meg desverre. men går til kiropraktor da men denne gangen vil det ikke slippe.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Du blir nok bare nødt til å ri det av deg da... Vet at det er ille med migrene når man ikke kan ta medisiner som hjelper =/ Det jeg gjør når jeg får hardt migreneanfall og ikke kan ta sterke medisiner er å drikke masse vann, ta to paracet og legge med på senga i et så mørkt rom som mulig og med en kald klut på panna. Så må jeg forsøke å sove bort migrenen. Utenom det har jeg ikke andre råd enn å forsøke med forebygging, men det vet du sikkert mye om allerede =) God bedring da..!
ChanelK Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 fyrst av alt: stakkar deg! Migrene når ein går gravid er heilt forferdelig! Det eg oppdaga som gjorde at det letta ein del var faktisk som rose_of_ice skrive: ein kald klut på panna. Hadde ein våt kald klut på panna (under eit pannebånd for å halde den på plass) og gikk for å legga meg på soverommet (mørkt og med vinduet oppe for å få det så kaldt så mulig). Kunne kjenna korleis det gradvis slapp taket, veldig deilig. Lykke til og krysse fingrane for at det snart blir bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 ja jeg håper også at jeg blir bedre snart, det verste er vel over nå. nå får jeg bare påasse på og ikke få pulsen opp så holder deg seg stabilt .. kan alt med kalde kluter, mørke rom osv. min lille bestevenn migrenestiften er god å ha. jeg har vært i ganske fin form i svangerskapet heldigvis. så får håpe at når dette slipper taket nå at jeg slipper flere sånne her runder. men hva gjør man om man får migrene under fødselen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå