konemor med gutt+spire:) Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 jeg sjønner ingen ting....er det vanlig og gå opp og ned i vekt som en jojo hele svangerskapet? jeg var bekymret med en gang jeg ble gravid ettersom jeg er overvektig,men infant meg med tanken at man skal gå opp i vekt under et svangerskap og la heller om kostholdet mitt. gikk opp 3kg til uke 17 men nå 19uker på vei så har jeg gått ned en kilo...trodde dette skulle gå jevnt oppover jeg og ikke opp og ned...... ? kan det bli farlig for barnet mitt om jeg går ned noen kilo til? vil jo at dette skal gå rette veien og prøver absolutt ikke å slanke meg det får jeg heller ta etter fødselen....
jmedkjærlighetsbarnimagen Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Jeg har alltid gått ned rundt 4 kg rundt 4mnd, unntatt denne gangen... Er nok helt normalt så lenge det ikke blir for mange kg tror jeg.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Om man går ned en eller to kg nå og da gjør ikke det noe. Det skal ihvertfall ikke være skadelig for fosteret. Fosteret har kroppens førsteprioritet og det vil, i de aller fleste tilfeller, få den næringen det trenger. Kanskje du ikke har vært helt i form nå i det siste? Kanskje ikke har orket å spise nok eller kanskje du har kastet opp mer enn vanlig? Så lenge du ikke raser ned flere kg på kort tid tror jeg ikke det er noe grunnlag for at du skal bekymre deg over dette. Men hvis du er veldig bekymret ang dette, vil jeg råde deg til å ta kontakt med lege eller jordmor. Antakeligvis har du ingenting å bekymre deg for =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå