ikø29 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hei! eg var til gynekologen på fredag og fikk bekreftet at jeg hadde mistet. Det har skjedd tidlig. Alt var ute og han kunne se at jeg kom til å slutte å blø og kom til å få el denne uken. Blødningene ga seg et par dager etterpå og noen dager etter det igjen fikk jeg litt blødninger til. Det er ikke me det er snakk om men det jeg lurer på er om noen har fått blødninger under el etter sa?! Blir litt tulleusk av dette her.....
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 hei. mistet for over en uke siden. Blødde og legen mente at alt var kommet ut. blødningen stoppet fredag for snart en uke siden, hadde opphold i helgen, så mandag ettermiddag begynte jeg å blø litt igjen, ikke store mengder. Litt stikkinger, murringer i hø lyske. Tenkte kanskje at dette hadde noe med EL å gjøre jeg og,men veit ikke.... Tok en CB test idag og den var positiv ennå. var kanskje ikke noe svar på spørsmålet ditt,men vi er kankje i samme båt...
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 hei :-) Jeg har fulgt litt med på deg fordi vi har vært i samme båt, som du sier.. Trist at det skal gå som dette!!!!! Jeg har hatt en del murringer selv- mye som rett før mensen. Siden gynekologen kunne se jeg skal a el denne uken så er det nok det... Rekner med han ikke kan ta feil av det siden jeg hadde innvendig ul. Du var kommet et stykke på vei? Jeg begynte å blø da jeg var 4+3 men har nok mistet litt før.. Hvordan går det med deg nå?
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 var 5+5 når jeg var inne på GU og innvendig UL. å legen mente jeg hadde mistet veldig tidlig, uvisst når. Formen er opp og ned. Sluttet med blødningen som sagt sist fredag, så kom d litt tilbake mandag, ingenting idag, bare lyserosa/brunlig utflod. Men har en del stikkinger/murringer i hø lyske. Livredd for at d kan være en ex u (graviditet utenfor livmoren). Dumme meg som ikke ba legen sjekke nøyere om akkurat d når jeg først var nedover til sjekk. Bor 2 timer fra sykehus. Har avtalt time hos jordmor i morgen. Får tatt en blodprøve kanskje å se hcg verdien. Fikk en pos grav test idag. En test kan jo være positiv ganske lenge etter en SA og da... Har bare di stikkingene når jeg blir sittende for lenge. når jeg går og driver på med noe kjenner jeg ingenting.
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Det høres veldig rart ut.. Kan de ikke svare på dette via tlf på sykehuset? Jeg trodde det var noe de oppdaget på ul..!!! Er det slik at du tror du er blitt gravid igjen etter å ha mistet og at det er exu? Jeg har forresten hørt om de som tester positivt i ukesvis etterpå. Det er nok lurt av deg å ta en n blodprøve for å skjekke hcg verdiene. Det er ikke lett å vite hva en skal spørre om når en er på undersøkelse, da spesielt i slike situasjoner. En har mer enn nok med seg selv... Jeg blødde i 15/16 dager, hadde et opphold og har nå små blødninger igjen...Det er både brunt og noe ferskt blod. Jeg tenkte å ringe Haugesund i morgen (det var et prøverørsforsøk, vårt første.) for å høre hva de sier. Egentlig tror jeg at at er "normalt" men det er alltid godt å høre at noen som "vet hva de snakker om" kan bekrefte det. Slapper litt mer av da. Jeg vil bare at kroppen skal komme i gang og at jeg får mensen. Først etter å ha hatt en mens kan vi komme i gang på ny.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 nei, enten har jeg blitt gravid utenfor livmoren eller så har jeg mistet i SA. Tror ikke jeg har blitt gravid igjen så fort. har nesten ikke hatt sex etter jeg var på sykehuset, pga blødning. Lurer fælt på om smertene ved en ex u er konstante eller bare takvise... for jeg har dem bare av og til... dem blir borte når jeg legger meg eller begynner å gjøre noe(husarb. osv)... d er verst når jeg sitter lenge.. Lurer også på om lege kan se på en vanlig GU om d er noe, eller om d må til innvendig UL igjen...
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2008 Kunne ikke legen si helt sikkert at du hadde hatt en SA? Skjønner ikke helt hva de har skjekket dersom du ikke vet om det er det ene eller det andre.... Utrolig slitsomt å ikke vite!!!!!!! Jeg vil anta at lengen må ta en innvendig ul for å se det men vet ikke. Håper du finner ut av det snart!!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 legen mente jeg hadde en komplett SA, og kroppen hadde ordnet etter seg. nevnte før undersøkelsen om hva Jordmor mente,(var hos jordmor før sjekk på sykehuset) kanskje ex u. Men legen så ingenting på d,men sa at jeg måtte si ifra hvis jeg begynte å blø mer eller mere smerter. Begynte jo å blø litt,men d var så lite. og di stikkingene jeg har nå har jeg hatt før også..
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2008 kjedelige greier dette her!!!! Håper du finner ut av det så snart som mulig. Trøsteklem i fra meg til deg
flypapir Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Hei! Jeg mistet i sa i oktober. Etter det blødde jeg i hytt og pine, noe som var veldig frustrerende. Rundt el i desember blødde jeg i 5 dager, og mistet helt troen på at jeg kunne bli gravid. Men i starten på januar fikk jeg jammen meg positiv test. Så ja, min erfaring er at man kan blø under el etter at man har hatt en sa... (må bare si at jeg mistet denne gangen og, så nå er vi prøvere igjen..) Lykke til!
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2008 Hei-) Det er godt å høre t det ikke bare er meg som har det sånn. Jeg synes det er godt å vite at jeg trolig har el nå (legen sa det var denne uken) noe som betyr at kroppen er på veg til å normalisere seg.. Dette var et prøverørsforsøk og jeg har fått en hel del hormoner i meg og det er mulig det spiller inn òg. Heldigvis trenger vi ikke gå igjennom det neste gang fordi det er et par embryo som venter på fryseren ;-) Det er en litt absurd verden vi lever i og en dag er det vår tur :-) Trist dere har mistet en gang til og jeg håper dere har brukt opp deres uflaks nå..!!! Lykke til dere òg :-)
Sonata08 Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Tester du fortsatt positivt på gravitest ? Jeg går rundt og lurer på akkurat det samme som deg. Hadde en liten blødning (kun noen dråper) + murringer 2 uker etter MA og lurte på om dette kunne være EL. Men siden jeg fortsatt testet positivt med CB da tenkte jeg kanskje at eggløsning ikke kunne finne sted ? Snakket du med gynekologen om dette ?
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2008 Jeg har ikke testet etter at jeg var hos gynekologen. Jeg hadde ganske lav hcg noen få dager før og han mente den kom til å synke raskt siden det ikke var noen rester etter spiren. Jeg tenker det er el siden han sa det kom til å finne sted en gang denne uken. Jeg mener jeg pleier å kjenne når jeg har el men denne gangen har det vært kraftigere smerter.. Mye det samme som dagen før mens. Det har ikke vært aktuelt å teste el noe særlig fordi vi kan ikke få barn på egen hand og da har jeg lagt alt der der bort.. Kanskje kroppen reagerer ulike på MA og SA?! Var du langt på vei? Du kan ha hcg i kroppen en stund etter å ha mistet men jeg trodde at den sank veldig raskt etter at alt var borte?!
Sonata08 Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Jeg var ¨ca 10 uker på vei, men fosteret hadde kanskje vært dødt i over en uke. Jegtestet ganske sterkt positivt på CB etter 2 uker, men de siste dagene har testene vært negative :-) Må dere vente lenge på neste forsøk ?
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. april 2008 Uff, det må være ekstra trist siden du var så langt på vei!! Vi må hoppe over en syklus, altså en mens etter den som forhåpentligvis kommer om en uke og litt.. Etter å fått en mens til begynner karusellen igjen;-) Jeg satser alt på at eg er ekstra fruktbar etter SA. Det er mange som mener det... Dere bør vel vente litt selv?!
Sonata08 Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Vi burde kanskje ventet litt, men etter å ha lest så mange forskjellige anbefalinger, har vi bare latt det stå til. Satset på at kroppen tar imot bare hvis den er klar. Men tror nok at jeg vil kunne få skyldfølelse hvis det går galt neste gang også. Krysser mine fingre for oss til neste gang !
ikø29 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2008 Det er ikke umulig at jeg hadde gjort det samme og det er bare å ønske dere lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå