Gå til innhold

mat på natta til 3 mnd baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i dag vært på 3 mnds kontroll..sa da at jenta mi bare får morsmelk på flaske....stort sett drikker hun 150 ml til måltidet bortsett fra på morgenen når hun våkner og vil stå opp..da drikker hun bare halve flaska stort sett og det samme på neste måltid...

før spiste hun en til to ganger fra hun la seg i 7 tiden til vi sto opp igjen i åtte tiden på morgenen.nå kan hun gjerne spise med bare to og tre timers mellomrom på natta..så helsesøster mente jeg ikke skulle tilby henne mat på natta...en gang kanskje men ikke noe særlig mer...i såfall hvis hun våknet skulle jeg kanskje gi henne litt vann..for å prøve å snu det slik at hun var skikkelig sulten på morgenen å spiste hele flaska da i stedenfor halve..

i stedenfor å være ganske mett etter å ha fått mat på natta...

hva syns dere..er et måltid med mat nok om natta tror dere?

eller skal jeg gi henne mat..hun har jo da ratt 7/8 måltider i løpet av døgnet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen synspunkter med dette?

Skrevet

Det er kanskje litt tidlig å begynne med nattavvenning på ei som bare er 3 mnd? Her spiste krapylet hver 2 t om natten til han var 7 mnd og hadde 3 fasteføde måltider på dagen.. Nå er han 9 mnd og spiser 2 ganger på natten..

Jeg ville ha gitt henne mat når hun våknet og ikke roet seg med bare sutten!

Skrevet

HI her

nei som regel så prøver jeg på det først...for jeg er så trøtt at jeg ikke klarer å våkne på sekundet..så smokken blir dyttet inn et par ganger før jeg virkelig må opp..syns liksom det var litt tidlig ja...men hun sa også at jeg kunne tilby henne mindre melk så hun ikke drakk hele flaska på natta for da drakk hun hele når hun sto opp i steden..men tipper det resulterer i at hun våkner annen hver time hele natta da i steden...

Skrevet

hmmm...tja synspunkter har jeg nok ikke, er ikke kvallifisert til det, synes jeg! men da sara var tre mnd, så nettene omtrent slik ut, mmeflaske på sengekanten, ca 150 ml, så sov hun i ca 6 timer før neste måltid, (som var pupp, vansklig å gjette hvor mange ml!) og da var det mat igjen ca annenhver, hver tredje time før vi sto opp..

så det ble nok minst tre nattmåltider.

dvs hun spiste flere ganger om natta, ville nok ikke avvent henne så tidlig! nå er hun 4,5 mnd, og får et måltid om natta.

det er jo vanskelig å gå imot rådene til helsesøster, men jeg ville faktisk venta litt med en avvening, (min mening, da..)

tror disse små trenger mat om natta!

Skrevet

Jeg syns en gang er lite så lenge hun krever mer...har selv en baby på 3 mnd og jeg hadde hatt store vansker ved å la være å gi han mat.Jeg ville gitt minst 3 måltider.

Jeg tror jeg ville prøvd å drøye måltidene ved f.eks gi henne vann eller smokk osv men går det ikke så går det ikke...hun krever sikkert mye mat enda på natten og det er vel ikke unormalt..

Skrevet

mitt lille gull er og 3 mnd, han legger seg 7 halv 8 også vekker jeg han i 10 tiden og gir mat deretter så sover han til 5-6 tiden på morgene før han vil ha mat igjen,og etter det våkner han mellom 3-4 timer før han vil ha igjen også vil han ha mat ganske ofte på morran igjen,gjerne etter 2 timer

Skrevet

Førstemann hos oss fikk mm på flaske og begynte i 2-3mnd alder å sove hele natten fra kl 10 til 8 uten noe nattmåltid. Nestemann får bare pupp og da han var 3 mnd sov han først 4-5 timer, så våknet han hver 1,5 time for å få mer mat før han sto opp i 7-tiden og kunne gå 3 timer uten påfyll (og da bare spise litt før han kunne gå nye 3 timer uten mat). Eneste jeg tenkte på da var at han måtte skynde seg å bli 4 mnd slik at jeg kunne begynne med grøt og få han til å sove leeenge på natten pga den. ;o)

Nå har knøttet blitt 4 mnd og ikke tale om at han vil ha grøt! MEN heldigvis så har nattmønsterert endret seg til at han legger seg kl 8, sover til 4-5 og skal ha mat og så sover han igjen til kl halv 8 og da vil han stå opp.

Min erfaring med dette er at barn kan endre mønster så utrolig fort at det ikke alltid er noen grunn for at vi skal begynne å tvinge på noen endringer ;o)

Skrevet

HI her igjen :)

tror jeg fortsetter å gi henne mat jeg...åsså er det vel ikke "fælt" å måtte opp to ganger for å gi henne mat mellom klokken syv på kvelden og åtte/ni om morran ;)

værtfall ikke når hun er så rask til å spise og sovner igjen med en gang ;)

men takk for svar jenter ;)

Skrevet

ja, hun skal jo vokse og bli stor jente!

kan ha hatt økedøgn, når hun ville ha mat oftere enn vanlig?

Skrevet

Å vekke barnet når det er 3 mnd for å gi mat er bare tull! Man lager problemer for seg selv med å avbryte søvnen til de små sånn. De sier ifra selv når de er sultne og vil de sove rundt på natten uten mat når de er 3 mnd så er det bare FLOTT.

Så lenge de spiser godt på dagen så er set ingen fare uten mat på natten, så fremst de ikke vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...