Gå til innhold

Flytte til utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva man bør tenke på hvis man flytter til utlandet. I vårt tilfelle

asia. Min mann kommer fra asia, han har bodd her i 2 år, men ønsker å flytte til hjemlandet. Jeg er litt skeptisk for kan ikke leve der nede som de lokale. Hva skjer ved sykdom. Reiseforsikringene varer jo ikke i årevis. Finner det andre forsikringer for helse? Vi har 2 små barn, så er bekymret hvis de skulle bli syke der nede. Lønningene er så lave at man ikke har råd til sykehusopphold hvis ulykken skulle være ute.

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk deg iallfall godt om.

Hvis du ikke føler det er riktig,og du ikke har lyst til å flytte, kan du komme til å bli meget ulykkelig,

Skrevet

KOmmer vel litt an paa hvor dere flytter da. Min svigerinne bor i Kina, og stortrives..Saa klart det er diverse ting man maa bli vant til, og kulturen er litt annerledes, men hun koser seg hverfall. Naar det gjelder forikringer saa kan du jo ta privat sykeforsikring for hele familien (van Breda, Bupa etc)

Kommer jo og litt an paa hvor bra betalt din mann er? Om dere klarer aa leve av det han tjener? Skal du jobbe der borte? Hva med skole for barna? Er det en internasjonal skole der ? Mye aa tenke igjennom hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...