Gå til innhold

Litt skremt for tiden jeg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er som en bølge av gifte par som går fra hverandre rundt oss. Inkl min yngre bror og kona.. Jeg skjønner at det ikke alltid er lett å leve sammen og at kanskje ikke alle forhold står til å reddes, men kan ikke hjelpe for at jeg blir skremt. Ingen gifter seg og tror de ender opp skilt etter noen år.

Hva gjør DERE i hverdagen for å holde forholdet varmt og for å vise den andre hva de betyr for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De små tingene... En klem når den andre minst forventer det. Et kjærtegn ut av det blå. Jeg forsøker kun å fokusere på alt det som er positivt med samboeren min og ikke de tingene som kan irritere meg. Jeg "smugtitter" på han når han dusjer og han tar meg jo alltid "på fersken". Vi takker hverandre for maten og for det den andre gjør av husarbeid. Og hver eneste kveld etter at vi har lagt oss, sier vi "Jeg elsker deg" til hverandre. Om morgenen vekker han meg for å si at han reiser på jobb og vi ønsker hverandre en god dag.

Jeg tror det er viktig å forsøke og fokusere på de gode sidene av parteren. Forsøke å tenke på hva det var som gjorde at du forelsket deg i partneren og hva det er som tenner deg når det gjelder partneren din. Samboeren min har verdens herligste smilehull og krøllete hår. Han har flotte, naturlige muskler og, på mange måter, en veldig enkel måte å se verden på. Dessuten synes han (han sier ihvertfall det) at jeg er innmari søt og sexy. Dette er noe han kan si til meg når som helst.. Han kan lene seg mot meg når vi er på besøk hos noen og si at jeg er den flotteste dama han har møtt. Han kan ligge med ryggen mot meg om kvelden og virke litt urolig, før han bråsnur seg rundt, kysser meg og legger armen om meg mens han sier at han bare må kjenne på meg =)

Vi sitter alltid ved siden av hverandre, uansett hvor vi er og uansett hva andre sier om det. Vi blir ertet litt for dette av familien min, men det er godsinnet erting. Søstra mi har aldri hatt et slikt forhold, hvor man føler at man vil være så nær den andre som mulig hele tiden, så jeg tror hun er litt småsjalu på oss to. Vi blir kalt turtelduer og erteris, men hva gjør vel det? Vi elsker jo hverandre! =)

Vi er begge enige om at løgn er forbudt - sannheten er best, selv om den kan såre. Vi er enige om å ha en god kommunikasjon oss i mellom og heller snakke ut om eventuelle problemer med en gang - ikke vente på den store eksplosjonen.

Det er de små tingene man setter størst pris på her i verden, ikke store og dyre gaver eller større utskeielser hver eneste måned.

Skrevet

Ååå det høres ut som oss :)

Selvom vi er i forskjellige rom og holder på med vårt om kvelden, passer vi på å ta en liten pause iblant, løpe inn og nusse litt, eller klemme litt :)

Takker hverandre for hjelp (selvom mye av det er selvfølgelig)

Koser masse med hverandre, holder hverandre i hånden så fort vi har mulighet. Snakker varmt om hverandre til andre når partneren er tilstede.

Når vi legger oss har vi alltid tid til litt snakk om hvordan dagen har vært mens vi holder rundt hverandre. Selvom det ikke blir noe action hver kveld, passer vi på å kose litt og kysse så ingen føler seg forsmådd.

De dagene vi ikke begynner samtidig på jobb vekker vi hverandre for å si hadet, og når vi begynner samtidig går vi sammen til bussen og kliner på bussholdeplassen ;)

Vi tar vare på hverandre, gir hverandre oppmerksomhet, men også pusterom til å gjøre egne ting og holde på med egne hobbyer.

De små tingene betyr mest! Og som rose sier over her - kommunikasjon!

Skrevet

helt enige med dere damer! forkuser på det positive og ta vare på hverandre. gjør noe hyggelig til den andre uten at den andre forventer det...

vi ligger alltid og holder rundt hverandre når vi legger oss... og ikke minst legge vi oss aldri som uvenner. da må vi heller sitte oppe for å bli enige. tar man med seg en krangel i senga blir den ofte med til neste dag... så for oss er dette en fin regel.

vi er kanskje ikke de som kliner offentlig, eller leier over alt... det er ikke vi typene til, men vi har mange andre måter å vise hverandre at vi er glade i hverandre....

å så er det viktlig for os at man ikke sier at man er glade i hverandre på refleks eller som en vane...men sier det fordi at vi mener det... så plutselig kan sambo komme til meg å si at han er glad i meg, men da er det ikke fordi at han vil høre det samme tilbake... heller motsatt...

han sa til meg en gang at han ikke ville at jeg skulle si at jeg er glad i han tilbake bare fordi at han sa det til meg... men heller at jeg kunne si det til han akkurat når jeg føler for det.... slik at det ikke blir refleks....

skjønner? ikke så god til å forklare her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...