Gjest neinåaltså Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Min mann er med i et firma, vil det si at jeg også får likningen på høsten? Skal noe sendes inn nå, eller kommer alt sammen etter sommeren? Noen som vet? Jeg vil ha likningen min nå jeg Kan man be om å liknes uavhengig av mannen sin?.. Vi er gift.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Ja, mannen min står oppførst som det enda firmaet hans ikke er i virksomhet for tiden, så ingen av oss får skattepengene før i oktober, men greit med litt ekstra før jul også da ;-) Er jo samme når de kommer vel? Når man vet når på året de kommer så kan en jo bare spare dem til man evt trenger dem året etter.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Er dere gift så liknes dere sammen, sånn er det med den saken. Har selv vært selvstendig nær.driv. og mannen min var ikke alltid like glad for det. Har ikke selvstendige fram til 30. mai da tro??? Det kommer fram på selvang. eller så finner du det på skatteetaten.no God likning:o)
Gjest neinåaltså Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Det er ikke samme når på året oppgjøret er, for hvis vi får baksmell må feriepengene brukes for å betale. Så når oppgjøret kommer i oktober kan vi ikke bruke feriepengene før vi vet åssen det blir.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Dere får jo vite det før! Jeg fikk min i posten i dag og han får vel sin snart tror jeg, er bare pengene som ikke kommer (eller må tilbakebetales) før i oktober slik jeg har skjønt det.
yret Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg er også gift med en selvstendig næringsdrivende. Du får selvangivelsen din nå, og den skal sendes inn til den vanlige fristen. (Mannen din har en senere frist.) Derimot står det ikke på ligningen om du skylder eller får tilbake penger. Skatteoppgjøret kommer først i oktober. Skylder du penger, så skal de ikke tilbakebetales før okt/nov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå