Lisa & lille Noah<3 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hvordan er det der nede? maten,kliamet,menneskene o.l? Er selgerne veldig innpåslitne? Er det et greit land å reise med barn til?? Og hva er "skikken og bruken" der ned ? Skal reise dit i juli med en tass på 2, så håper det er fint der...
It's all about me Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Maten: Dritt. Tok sånne Tuc Tuc 'er til et senter et stykke unna og spiste, men der var maten i tilegg super. Klimaet: Var der i Sep/Okt og det var VARMT. Den varmeste dagen var 47 i skyggen. Badevannet var avkjølende i et lite minutt bare. Menneskene: Forferdelige Selgerene: De følger etter flere kvartaler gjerne, innpåslitne er for snilt uttrykk. Jeg måtte bli skikkelig sint på en for å bli kvitt han. Var med oss inn i andre butikker og slikt.... Ta med barn til: Jeg hadde ikke gjort det. Skikke og bruk: Dekk deg mest mulig til. Jeg hadde bare korte skjørt og små topper + liten bikini. Fy som de glante. Sorry, men jeg hadde booket om til et annet land, reiser aldri dit igjen. Drittsted i drittland.
Nitte Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg har vært der, og trivdes godt! :-) Vi var der ikke med barn, men skulle ønske vi hadde med dem... Selgerne viste seg nemlig å være mye mer innpåslitne hos oss uten barn, de som trilla på ei barnevogn fikk stort sett gå i fred, eller de ga seg i allefall mye raskere. Ang. barn så må jo stranden i Sousse være helt perfekt! Silkemyk, hvit sand, og skikkelig langgrunt! Varmt og deilig vann! Maten var knallgod, det er inspirert av det Franske kjøkken. De hadde et eget blandingskrydder der nede som de brukte mye, husker ikke helt hva det het... Hir et eller annet. Kjøp med hjem! :-) På turiststedene går man kledd som ellers i "syden", men skal du inn i gamlebyen er det greit å ta på seg en langbukse og en "tekkelig" topp. Tunisia er et liberalt muslimsk land, men i gamlebyen kan folk reagere hvis man (i deres øyne) er litt utfordrende kledd. God tur!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 Oj, her var det to vidt forksjellige meninger ja... Takk for svar, håper på flere...
mirredutt Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Var der i 2000. Skal ikke tilbake for å si det sånn. Stranda var nydelig, men maten var ikke god og folket var helt forferdelig. Fikk ikke gå i fred noen steder, og enkelte steder var selgerne direkte truende. Men ting kan jo ha forandret seg siden da. Vi var der i august, regnet den første uka, sol og fint vær andre uka.
Nitte Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg tok skikken dit jeg kom! ;-) Og er ikke kresen i matveien.
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Var der for tre-fire år siden og sambo og jeg var overlykkelige over å komme oss tilbake til Norge, selv om det striregnet og var 14 grader da vi kom hjem, så det sier vel hvor godt jeg trivdes der... Mitt inntrykk var at det var støvete, alt for varmt, masse innpåslitne folk som skulle selge noe hele tiden og klåfingrede gutter. Rett og slett en masete by. Ville ikke dratt tilbake.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2008 Hehe jeg ringer og avlyser hele dritt jeg altså... Er kypros et fint sted da? Eller tyrkia? Huff, jeg har kun vært i syden en gang og det var på Grand canaria, vil liksom oppleve mer enn et land..
It's all about me Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Hellas er min favoritt også. Men Tyrkia er kjempefint det også. For å ikke snakke om hyggelige mennesker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå