Gå til innhold

pessar..??

Anbefalte innlegg

Gjest neinåaltså
Skrevet

Er på jakt etter et hormonfritt prevensjonsmiddel, og pessaret er liksom "glemt og ikke nevnt" de fleste steder jeg leser. Er det pga det er usikkert eller pga det er mye pes å bruke det?? Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det og var veldig fornøyd. Skal snart bruke det igjen, hvis det er å få tak i. Var et innlegg her for en stund siden om at apotekene hadde sluttet å selge pessar, fryktelig dumt isåfall!! Det er jo mindre trygt enn p-piller eller kondom da, men jeg klarte meg i to år på det uten å bli gravid. Det er ikke så mye pes å bruke, du må sette det inn før samleie (så det spolerer jo litt av impulsiviteten...) og så må det sitte inn var det minimum 6 eller 8 timer etterpå? Litt klønete å sette inn de første par gangene men så gikk det på autopilot. :) En bivirkning kan være blærekatarr/uvi hvis du har på for mye av den sæddrepende kremen.

Skrevet

Jeg har brukt det og har vært vedlig fornøyd. Godt med noe som ikke har bivirkninger. Når du har lært deg bruken er det enkelt å sette inn. Det kan settes inn en stund før eller rett før samleie - så jeg syns ikke det ødelegger "spontaniteten". Det eneste er at man kanskje må ta seg en liten pause underveis for å få det på plass men jeg har aldri syntes at det var noe problem.

Om det er vanskelig å få tak i pessar på apotek så ta kontakt med Milex Norge (www.milex.no). De kan sikkert skaffe deg det om du får legen din til å måle størrelsen. Sæddrepende krem selger de ikke i Norge lenger. Men det er ikke noe problem å finne det på et utenlandsk (utenfor Europa) nettsted som sender det til deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...