Gå til innhold

Jeg vil ha Reductil!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På full fart oppover i vekt igjen dessverre.. Trener, men spiser for mye. Spiser relativt sunt, men alt for mye, klarer ikke å begrense meg.

Legen vil ikke gi meg Reductil nå. "Må vente til jeg blir over 90 igjen". Hvorfor?? Jeg vil jo ikke bli over 90 igjen, hvorfor ikke ta tak i situasjonen tidligere denne gangen?

Har utmerket blodtrykk og hatt flott effekt tidligere og vil ikke vente til jeg blir 90 igjen. Vil ta tak i situasjonen nå!

Argh! Måtte bare få ut litt frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser du for mye og ikke klarer begrense det så er jo ikke reductil det beste alternativet. da ville jeg heller anbefalt en dietetiker og muligens en psykolog. dessverre får man jo ikke tilbudt sånn hjelp som tar problemet, kun symptomene.d et er til å bli frustrert av i grunnen.

du kan jo gjøre et forsøk og be om henvisning til dietetiker/ernæringsfysiolog i første omgang.

Skrevet

Takk for svar grå:), men det er ikke mangel på kunnskap som er årsaken. Jeg tror ikke en ernæringsfysiolog kan hjelpe meg, jeg har gode kunnskaper om både hva man bør spise og hvordan man bør spise. Problemet er bare at jeg spiser for mye, klarer ikke å stoppe når maten er på bordet. Spiser tre brødskiver til kveldsmat selv om jeg trenger bare en. Tenker på hva jeg skal spise i morgen eller til helga.

Du har nok rett i at det er mer psykologisk. Men man får jo ikke tilgang på psykolog sånn helt uten videre. Jeg er jo på ingen måte helsefarlig overvektig, jeg er relativt sprek og ressurssterk så jeg vil nok havne nederst i bunken.

Takk for at du tok deg tid til å svare uansett:)

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Kan du ikke heller buke Xenical? Mye mindre skadelig enn reductil og gjør at du faktisk må legge om kostholdet ditt for å slippe å bo på toalettet.

Skrevet

Noen leger er strenge på det der gitt:(

Min venninne fikk ikke de tablettene,mens jeg har fått dem siden September...

Enda hennes BMI er høyere enn meg. Og jeg har ikke målt blodtrykko.l slik som d skal...

Skrevet

Ja, slik tenker jeg også. Men ikke legen dessverre:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...