trulte0309 Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 j fikk beskjed fra jordmor om att j har liten mage.. så hu trudde j ikke var så langt på vei som j er.. men kan ikke baby'n ligge mer bakover mot ryggen?? j var på ultralyd i uke 11, og da sa de att d var riktig da..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 kan være at du har litt bakover vendt livmor, for da er det vanskeligere for jordmor å kjenne. jeg fikk samme beskjeden første gang jeg var hos jordmor men mens termin og ul tremin ble akkurat dn samme:)
trulte0309 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 men d er d som er rart.. sist svangerskap, så lå j øverst på den grønne linja på gravidkortet.. nå ligger j nederst.. ska på ul om 2 uker, så får nok bare være tålmodig til da.. jordmora var så nedsettende me alt.. j sa j har kjent liv fra ca uke 11.. kjenner forskjell på luft i tarmer og baby:) men d trudde hu ikke på.. så vart litt irritert av å væra der egentlig..
juli-prins:) Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Størrelsen på magen har jo i bunn og grunn ikke noe med hvor lang du er på vei,med tanke på at dette er veldig individuelt! Jeg ble også fortalt at jeg hadde liten mage, men i uke 23 sa det bare pang, så nå har jeg fått meg en liten fin kul:)kjempe stolt:)sjøl om det ikke er en mega kul, men den vokste seg dobbel "over natta" omtrent, he,he:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg hadde nesten ikke antydning til mage før rundt uke 26 ca jeg med førsta (like langt som jeg er på vei nå) og hadde mens termin 29 januar men fikk UL termin 24 januar så magen trenger ikke være gigantisk :-) Denne gangen er den gigantisk og kom veldig fort, men som hun over sier sistgang så kom magen nesten over natta for når magen først kom ble den kjempe stor.. Ikke morro med utrivlige jordmødre :-S
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg har også kjent liv siden slutten av uke 11 denne gangen og man kjenner forskjell på luft og baby ja, ingen av verken leger eller jordmødre jeg har vært hos har reagert på det kun med og si ja det var tidlig ute men det er fult mulig når man er flergangsfødende, så bare lukk øra for den kommentaren fra jordmor du :-)
Mamma mjaua Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 jeg var på legevakten uke 14, men legen fant ikke livmoren. og det vise seg til og med, i følge ultralyd, at jeg den dagen var 15 uker på vei (i 16. uke, i følge "min side"). og magen kom ikke ut før denne uken, i uke 20. teit av jordmoren å si slikt da.. hun kan jo ikke vite det uten å ta ultralyd. lukke til på ul;) tipper du gleder deg masse
maria isabell Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 min mage var liten lenge sist gang..i uke 18 var den helt flat..i 5 mnd var eg på fest (edru) i mini topp,ingen såg det...var ikke kortere på vei..noen er lengre i ryggen,har magemuskler osv...
trulte0309 Skrevet 3. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2008 takk for svar:) ja, j lukker øra.. huff.. j hadde fått advarsel om denne jordmora.. for hu trur ikke att folk kjenner baby'n så tidlig.. huff.. j kjenner baby'n skikkelig godt når j holder hånda over eller j ligger på magen:) så kulen kjæm nok etterhvert.. d er bare den tålmodigheta mi.. hehe:) er ikke lenge til ul heldigvis:) kan j få se baby'n istedet for å bare høre:) også gleder j meg til å se hva d er:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Heisann... er i uke 17 og har veldig liten mage... Bruker vanlige klær uten at noen kan skimte graviditeten. Har heller ikke gått opp et gram i vekt. Men regner med magen bare plutselig strutter ut og at kiloene kommer rasende på! Gleder meg til å vise fram! Lykke til da! Hvor langt er du på vei forresten?
Gjest Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 det kan være, men det trenger ikke jeg har også liten mage, og er 22+3 idag. men hun ligger langt ned i bekkenet.. så jordmor sa at det tok litt tid før jeg fikk den ordentlige gravidmagen :-) så er nok helt normalt! når skal du på ordinær ul? da får de jo se hvor langt du er mer nøyaktig
trulte0309 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2008 takk for svar jenter:):) jeg er 17 uker:) skal på ul den 15 april:) så d er ikke lenge til.. var på ul i uke 11 å.. da sa han att d var riktig uke iallfall.. men doktorer har visst hver sin mening om detta.. j kjenner baby'n kjempegodt.. har skikkelig hard mage.. den bittelille som er:) hehe:) så må nok bare vente på ul ja.. heldigvis ikke lenge til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå